• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macroknop verbergen

• Onderwerp starter Onderwerp starter mud72
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mud72

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2011
Bekijk bijlage Zaaglijst_VTEST_2.xlsmHallo,
Zit hier met een probleem dat mogelijk gemakkelijk op te lossen is? Graag zou ik pas een macroknop zichtbaar willen maken als er eerst een andere macro uitgevoerd is.Ook zou ik dan de eerste macroknop willen verbergen. Is hier een oplossing voor? Alvast bedankt voor jullie reacties.

Laatst bewerkt:
Dan zal je toch moeten aangeven over welke macroknoppen het gaat.

Zal mij even verduidelijken. De bedoeling is dat de knop "volgende zaaglijst" pas zichtbaar wordt als eerst de macro "open zaaglijst" is uitgevoerd. Op zijn beurt als "open zaaglijst" is uitgevoerd dan mag deze verborgen worden.

Je zal de 2 macrobuttons moeten vervangen door buttons uit de serie Active-x Besturingselementen.
Deze knoppen kan je verbergen en/of tonen met volgende commando:

Code:
CommandButton1.Visible = True of CommandButton1.Visible = False

@ Cobbe: Bedankt alvast voor de snelle reactie.

Ben er bijna, Heb de knoppen even aangepast en de knop open file wordt verborgen nadat ik het txt-file heb geopend. Zit enkel nog met het probleem dat de knop volgende zaaglijst zichtbaar is als ik de excel-file open. Deze zou bij opstart verborgen moeten zijn. Is hier een middel voor,maw waar moet ik deze code plaatsen.

Zet deze in ThisWorkbook:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
 Sheets("Zaaglijst").Shapes("CommandButton2").Visible = 0
End Sub

Wel nog de naam van de Button aanpassen!!

Bedankt, werkt perfect.:thumb:
Dank jullie voor de snelle reacties en fijne hulp. Zal kijken of ik het bestandje klein genoeg krijg en het er even bijzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan