• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macroknop

• Onderwerp starter Onderwerp starter WVE
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

WVE

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2017
Beste allemaal,

Ik ben bezig met een offertemodel, waarbij ik de offerte opmaak in een excelbestand en die dan met een druk op de knop wil omzetten naar een pdf-bestand die als bijlage aan een nieuwe email wordt toegevoegd. Dit wil ik doen aan de hand van een macroknop met de volgende code:

Sub VenA()
c00 = "S:\Transport\Offertes2017" & Sheets(1).Name & Format(Now, "yyyymmddhhmm") & ".pdf"
Sheets(1).ExportAsFixedFormat 0, c00
With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(0)
.to = ""
.Subject = "Offerte"
.Attachments.Add c00
.display '.send
End With
Kill (c00)
End Sub

Het gaat een tijd goed, mijn excel tabblad wordt inderdaad omgezet tot een pdf'je en als bijlage toegevoegd aan een nieuwe email. Echter is dit pdf-bestand niet te openen. De foutmelding komt van Word en geeft aan dat het aantal pagina's te veel is. Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. Het excelbestand staat ingesteld op liggende afdrukstand in plaats van het standaard staande afdrukstand, misschien heeft het hier mee te maken?

Bovendien heb ik een wisselende geadresseerde. Deze verschijnt steeds in hetzelfde hokje (E17), omdat dit het resultaat is van een formule. Kan deze ook automatisch meeveranderen in de mail? Zo stuur ik de mail altijd naar de goede persoon, zonder het handmatig te hoeven invullen.

Ik hoop dat iemand me kan vertellen hoe ik dit moet oplossen, heb verder eigenlijk geen kennis van dit soort codes.

WVE

Laatst bewerkt:
Dat werkblad, waar kom je terecht als je op control+End drukt op je toetsenbord? Is het afdrukbereik wel juist ingesteld?
Verander .to = "" in:
Code:
.to = Sheets(1).Range(E17").Value

Dat werkblad, waar kom je terecht als je op control+End drukt op je toetsenbord? Is het afdrukbereik wel juist ingesteld?
Verander .to = "" in:
Code:

Als ik op control+end druk, kom ik onderaan het werkblad terecht, op de kruising van van buitenste rij en kolom waar tekst in staat.
Het afdrukbereik staat zo ingesteld dat alles wat ik wil doorsturen er precies binnenvalt, de rest er net buiten.
Als ik (.to = Sheets(1).Range(E17").Value) toepas zonder buitenste haakje openen en haakje sluiten, krijg ik foutmelding 1004: Door de toepassing of door object gedefinieerde fout

:(

Als ik op control+end druk, kom ik onderaan het werkblad terecht, op de kruising van van buitenste rij en kolom waar tekst in staat.
Het afdrukbereik staat zo ingesteld dat alles wat ik wil doorsturen er precies binnenvalt, de rest er net buiten.
Als ik (.to = Sheets(1).Range(E17").Value) toepas zonder buitenste haakje openen en haakje sluiten, krijg ik foutmelding 1004: Door de toepassing of door object gedefinieerde fout

:(

Okee deze heb ik uitgevogeld! E17 moest omsloten worden zoals
.to = Sheets(1).Range("E17").Value

Echter is het nog steeds niet mogelijk het pdf-bestand te openen.

Vervang de volgende regel eens:
Code:

door:
Code:
Sheets(1).ExportAsFixedFormat Type:=0, Filename:=c00, IgnorePrintAreas:=False

Vervang de volgende regel eens:
Code:

door:
Code:
Sheets(1).ExportAsFixedFormat Type:=0, Filename:=c00, IgnorePrintAreas:=False

Helaas verandert dit niks. Hetzelfde probleem blijft bestaan..

Probeer het pdf-bestand eens te openen met adobe acrobat reader. Dat is de aangewezen applicatie.
Het had mij meer verbaasd als openen in word geen problemen zou opleveren.

Laatst bewerkt:
Blijkbaar had het met mijn computer te maken, want collega's konden het bestand probleemloos openen.

Bedankt voor de moeite allemaal!

WVE

Volgende keer toch een PDF reader installeren zoals sumatraPDF of zo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan