• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macroknoppen in de kantlijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

grietsenwijma

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2013
Goedemorgen!

Ik heb in ons calculatie werkboek per sheet bovenaan allemaal knoppen staan die macro's aansturen.
Inmiddels bijna 30.
Is door de tijd zo gegroeid, maar wordt wel rommelig, bovendien is dit een beperking in de beschikbare beeldhogte.

Liefst zou ik alle knoppen links in de kantlijn hebben.

Op zich geen kunst, maar probleem is natuurlijk wel dat ze dan uit beeld verdwijnen als je naar beneden scrollt (een werkblad kan meer dan 2000 regels bevatten)

Ze zouden links in je scherm beschikbaar moeten blijven óók als je naar beneden werkt/scrollt.

Voor zover ik Excel ken is daar vast een hele simpele oplossing voor, maar ik ken hem niet

Wie heeft de verlossende tip?

Alvast dank!

Zie ook het voorbeeldbestand in de bijlage

Bijlagen

Of maak er een invoegtoepassing van zodat je een eigen sectie voor die knoppen in het lint menu hebt.

Dank voor de suggesties
Ik ben even bezig om deze opties uit te zoeken, kan door overige drukte even duren, maar ik kom er op terug.

...dat je maar weet dat je niet genegeerd wordt :)

Eigen knoppen in het lint kunnen ook in een gewoon bestand, daarvoor heb je geen invoegtoepassing nodig.

Eigen knoppen in het lint kunnen ook in een gewoon bestand, daarvoor heb je geen invoegtoepassing nodig.

Zou idd een simpele oplossing zijn maar hangt vlg mij aan de persoonlijke instellingen en niet aan het document

....toch?

Ik heb 10-12 verschillende gebruikers. Dan wil je niet van persoonlijke instellingen afhankelijk zijn

Laatst bewerkt:
Nee, hangt niet af van persoonlijke instellingen. Als jij een lint-aanpassing toevoegt aan een Excel bestand door er custom ribbonX aan toe te voegen (https://www.rondebruin.nl/win/section2.htm), dan is die tab voor alle gebruikers zichtbaar (maar alleen in het venster waarin jouw bestand open staat)

Userform

Dit is precies wat ik zoek!

Ik moet nog wel een rijtje problemen kraken (hoe zet je het vast in het scherm, hoe maak je knoppen bij, hoe roep je het op enz.)

Maar ik weet nu in welke hoek ik moet zoeken en met een beetje try&error verwacht ik dat ik een heel eind ga komen.

Ik ga er de komende tijd mee stoeien en als ik daarbij geen onoverkomelijke hobbels tegen kom ga ik de vraag als beantwoord afvinken

Bedankt!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan