Macromedia dreamweaver 2004

Status
Niet open voor verdere reacties.

devasish85

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2002
Wil sinds kort een kleine website on-line zetten. Deze hoeft niet zo moeilijk in elkaar te zitten. Gewoon een simpele website...

Dus ik wilde werken met Macromedia dreamweaver 2004, omdat dat makkelijk schijnt te zijn...

Nou ik begrijp er niks van, ik heb al via internet handleidingen gekeken maar die komen niet echt overeen met wat ik heb.....

Onderschat ik het nou dat je niet ff een site kan maken, of is het niet zo makkelijk...

:)

Dreamweaver is een van de bekendste programma''s wat je veel werk uit handen neemt als het gaat om oa html codering lees tags.
Je moet natuurlijk wel kennis hebben van het programma alszodanig en daarvoor zul je toch misschien wat moeten oefenen of een cursus volgen dan wel een boek aanschaffen of op internet zoeken.

FF een site maken is er denk ik niet bij.

http://www.dreamweaverhulp.nl/

Geplaatst door devasish85
Dus ik wilde werken met Macromedia dreamweaver 2004, omdat dat makkelijk schijnt te zijn...

Nou ik begrijp er niks van, ik heb al via internet handleidingen gekeken maar die komen niet echt overeen met wat ik heb.....

Onderschat ik het nou dat je niet ff een site kan maken, of is het niet zo makkelijk...
Dreamweaver is inderdaad heel makkelijk - als je al weet hoe je een website moet bouwen en als je kennis van HTML hebt.
Voor een kleine simpele website heb je Dreamweaver helemaal niet nodig. Zo'n site kun je het best met Kladblok maken.
Je leert dan ook meteen hoe HTML werkt en kennis van HTML is onontbeerlijk om later goed met Dreamweaver om te kunnen gaan.
Ik zou dus gewoon eens met de HTML-tutorials op deze site beginnen.
Ook zul je iets over beeldbewerking moeten weten, want foto's van 1200 x 1600 pixels en enkele honderden kB's groot kun je niet zomaar op een site zetten. Om je afbeeldingen geschikt te maken voor het web kun je een gratis programmaatje als IrfanView gebruiken.
Ik kan je ook aanraden een goed boek over website-ontwerp aan te schaffen. Bovengenoemde site is leuk voor een eerste kennismaking met HTML, maar behandelt lang niet alles.
Je zult ook bepaalde dingen moeten weten over bestandsbeheer, structuur van een site etc.
Eigen homepage maken en Websites maken voor dummies zijn twee goede voorbeelden van dit soort boeken.

Guus.

Er is geen een progje wat een site voor je maakt.
Als aanvulling op reeds gegeven reacties:
je site heeft meer één pagina.

Deze pagina is je template.
Hierin zit je header of logo, het menu en het content deel.
Het contentdeel is leeg.
Deze template laadt je in in je editor en vult het contentdeel met tekst en plaatjes.
Opslaan onder de goede naam.
Volgende pagina:
template openen, vullen "save as".... etc.

:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan