• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macronaam te lang en verwarrend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Vraag 1
Ik geef de module(s) een naam > DeleteBlankSheets. Waarom? Dan weet ik de inhoud en wat ze doen. Nu staat in de code:
PHP:
Sub DeleteBlankSheets()

Nu krijg ik als macronaam:
'Excel Datumverschil voorbeelden.xlsm'!DeleteBlankSheets.DeleteBlankSheets()
Dat is veel te lang, onnodig en verwarrend.
Hoe zit dat in elkaar?

'Excel Datumverschil voorbeelden.xlsm'! mag ook weg. Zuiver de naam van de maco overhouden > DeleteBlankSheets

Moet je bij de sub dat veld leeg laten dus:
PHP:
Sub ()
'Sub DeleteBlankSheets()

Vraag 2
Nu voeg ik de macro toe aan het lint en dan verschijnt niet het symbool van de macro's. Waarom niet?
Daar staat ook weer die lange naam. Kan opgelost worden met het antwoord op vraag 1.

Geef een module niet dezelfde naam als een macro.

Voorkom dubbele namen en in VBA gereserveerde namen: Met de préfix "M_" zit je dan goed. bijv.

CSS:
Sub M_leegweg()
End sub

@edmoor
Dat is niet de oplossing. Door de module een naam te geven weet ik de inhoud en wat die doet. Anders zal Module1 verschijnen en dat schiet niet op. Gedaan >

Sub DBS ()
'Sub DeleteBlankSheets()

@snb
Sub M_DeleteBlankSheets()

is dat goed?

en de file name aangepast. Is beter nu. Symbool kan ik niet vinden. Bij weergave 'onder het lint' zijn de macro symbolen wel zichtbaar.

Natuurlijk mag je een module een zelf te verzinnen naam geven, maar deze mag niet gelijk zijn aan de naam van een macro.
Een modulenaam beginnen met b.v. M_ is prima.
Dan heeft deze niet dezelfde naam als de macro.

Er is geen enkele reden meer dan 1 macromodule per bestand te hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan