• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro's blokkeren na import data

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannemanvermeul

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2010
Macro's werken niet meer na import data (voorbeeld toegevoegd)

Zie voorbeeld als bijlage.
Als je met de macro "IMPORT_VOORINSCHR" data gaat halen dan werken de macro's nog zolang totdat je excel hebt opgeslagen en afgesloten.
Open je nadien excel opnieuw en wil je een andere macro uitvoeren (vb. SORT1 -- op de blauwe pijl) dan funtioneert die niet meer, en komt deze melding :
"macro is wellicht niet beschikbaar in dit werkboek of alle macro's zijn uitgeschakeld"

In het beveiligingscentrum staan alle macro's toegelaten/ingeschakeld.

Zeer vreemd en tot nu toe onvindbaar

Bekijk bijlage AAA.rar

Laatst bewerkt:
Staat je macro recorder nog aan?

Als dat het geval is gaat eea goed fout.

Jan,

Ik krijg een foutmelding die ik nog nooit heb gehad, zie plaatje.
Hoe je dit voor elkaar hebt gekregen is mij niet bekend.

Bijlagen

• Foutmelding.jpg
    Foutmelding.jpg
    52,4 KB · Weergaven: 42
beveiligingsprobleem !?!?
Een werkblad beveiligen vind ik OK, maar de werkmap gaan beveiligen, is dat niet een beetje te veel ? Het is altijd met dit soort heintjes dat je problemen krijgt.

cow18 je hebt gelijk - daar zit het probleem - die workbook beveiliging eraf en het werkt.
Hoe is het mogelijk.
Bedankt voor de nuttige tip.

Superzeeuw - die foutmelding dat is ne straffe hé - geen idee war die vandaan kwam - blijkbaar met workbook beveiliging

De naald in de hooiberg is gevonden ;)

Jan,

Dan is dat probleem ook weer uit de lucht en zijn we weer wijzer geworden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan