Macro's converteren naar VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

tclaesse

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2004
Hallo,

Zoals in het 6de hoofdstuk van de cursus Access werd beschreven probeer ik, na toevoeging van enkele knoppen, met de rechtermuisknop 'gebeurtenis opbouwen'.
Nu blijkt dat ik steeds in het macroscherm terecht kom en dus niet op VBA. Blijkbaar worden de zaken niet geconverteerd naar VBA...Dien ik misschien ergens iets aan te passen hiervoor? Ik werk onder access 2010.

Een macro IS VBA code. Om in de VBA editor te komen druk je op de toetscombinatie ALT-F11

Bij het aanmaken van de knoppen 'eerste record', 'vorige record' is het toch de bedoeling dat ik via het snelmenu automatisch bij het editor-scherm van VBA terecht kom?
In de cursus is dit via access 2007/2010 immers zo aangegeven.
Wanneer ik alt-F11 indruk kom ik inderdaad in een leeg editor-scherm terecht maar kan ik de VBA codes van de geselecteerde knop momenteel niet zien. En daarmee bedoel ik dus 'Private Sub cmdEersteRecord_Click ().... ' enz...

Laatst bewerkt:
Ed is geen Access kenner, zoals hij ook nu weer op grandioze wijze laat zien :). Kudo's voor het proberen, dat dan weer wel. In Access 2007+ worden standaard macro's gebruikt, en geen VBA. Dus als je een macro wilt maken die wél in VBA is gemaakt, moet je de db eerst opslaan als 2003 format (mdb). Dat kent namelijk geen (ingebouwde) macro's en dan gaat het wel goed.
Alternatief is om de code gelijk in VBA te maken, en dan moet je het type gebeurtenis eerst veranderen in <Gebeurtenisprocedure>.

Ik had reactie #3 al gezien maar om de door jou genoemde reden verder maar aan jou overgelaten ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan