Hallo,
Al jaren zombielid maar dan nu toch echt een vraag:
Vanuit een reporting tool kan ik een report genereren in .csv of excel. Dit is nogal een lange lijst met een aantal terugkerende kernwoorden waaraan per kernwoord een getal gehangen dient te worden.
Inmiddels heb ik via vlookup en een if berekening dat wel voor elkaar maar ik wil er graag een maandelijks terugkerend verhaal van maken zonder dat ik elke keer weer al die formules moet gaan invoeren.
De lijst wijzigt maandelijks muv de kernwoorden, die zullen altijd aanwezig zijn maar telkens op verschillende plaatsen in de lijst staan. Is dit mogelijk? Zo ja, hoe en waar moet ik aan denken? Kan ik dan die CSV openen in een template zodat alles in een keer geregeld is?
Attached een excel:
geel = wat door het report gegenereerd wordt
rood = formules die ik erin heb gezet
blauw = de kernwoorden die ALTIJD voorkomen die vaste waarden hebben
Iemand enig idee?
Alvast bedankt voor de hulp (ik heb echt geen benul van macro etc... maar wil heel graag leren)!
Al jaren zombielid maar dan nu toch echt een vraag:
Vanuit een reporting tool kan ik een report genereren in .csv of excel. Dit is nogal een lange lijst met een aantal terugkerende kernwoorden waaraan per kernwoord een getal gehangen dient te worden.
Inmiddels heb ik via vlookup en een if berekening dat wel voor elkaar maar ik wil er graag een maandelijks terugkerend verhaal van maken zonder dat ik elke keer weer al die formules moet gaan invoeren.
De lijst wijzigt maandelijks muv de kernwoorden, die zullen altijd aanwezig zijn maar telkens op verschillende plaatsen in de lijst staan. Is dit mogelijk? Zo ja, hoe en waar moet ik aan denken? Kan ik dan die CSV openen in een template zodat alles in een keer geregeld is?
Attached een excel:
geel = wat door het report gegenereerd wordt
rood = formules die ik erin heb gezet
blauw = de kernwoorden die ALTIJD voorkomen die vaste waarden hebben
Iemand enig idee?
Alvast bedankt voor de hulp (ik heb echt geen benul van macro etc... maar wil heel graag leren)!