• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro's Excel 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knertjuh

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Ik heb via de opties het tabblad ontwikkelaars aangevinkt. Daarna via dit tabblad Macrobeveiliging >> instellingen voor Macro's "alle macro's inschakelen" aangevinkt en toegang tot het objectmodel van het VBA-project vertrouwen.

En toch blijft "macro opnemen lichtgrijs" kan dus klikken wat ik wil hij doet niets.

Wat vergeet ik?

Wanneer je een nieuw document aanmaakt moet je ten alle tijden een macro kunnen opnemen. Daar heeft de beveiliging niets mee van doen. Die instelling is enkel voor documenten die jij wilt openen waarin een macro zit. Die macro's accepteer jij nu ten alle tijden. Dit is overigens af te raden.

Je kunt zelfs een macro opnemen zonder een werkboek open te hebben, probeer dat eens.
Open excel en sluit het nieuwe werkboek, klik op Macro opnemen en een nieuw werkboek zal zich openen en de macro recorder loopt direct.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan