• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro's gemaakt in Windows-Excel werken niet in Mac-Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

EyeCount4U

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2017
Ik heb in Windows (Excel 2016) Macro's gemaakt voor het sorteren van lijsten:

Ctrl+Shift+S = sorteren op zoeknaam
Ctrl+Shift+N = sorteren op nummer

Ik heb het bestand verzonden aan iemand die met een Mac werkt, maar dan werken die Macro's niet.

Nu heb ik gelezen dat in Apple de functies ipv "Ctrl+Shift" vervangen moeten worden door 'Option+Command+Shift' en dan de letter.

Maar aangezien ik geen Mac heb, vraag ik mij af of er een andere manier is om de functies werkend te maken?

Wie weet raad? Alvast heel erg bedankt!

Hang de codes aan een knop, maar dan nog betwijfel ik of het op een Mac werkt.

Bedankt, alleen gaat dat over hoe je een macro moet laten uitvoeren. De macro wordt in mijn pc netjes uitgevoerd, alleen niet bij mijn klant die een Mac heeft.

VBA heeft slechts een beperkte ondersteuning voor de Mac.

Gaat de vraag nu over de sneltoetsen of over het wel of niet werken van de macro's?

Ik kan mij niet voorstellen dat een simpele routine als het sorteren van gegevens niet werkt om een Mac. Het is maar 1 regel code die volgens mij geen spannende bibliotheken aanroept.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan