• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro's in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Prancer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 okt 2005
Ik moet vanuit excel 13 tabbladen versturen. Elk tabblad is genoemd naar de collega waar het heen moet. Omdat het overzicht in deze tabbladen dagelijks wijzigen, wil ik graag een macro hebben die elk tabblad verstuurd via outlook.
Dit lukt niet via macro opnemen. (De opname stopt zodra je de knop voor verzenden van mails hebt aangeklikt).
Kan iemand me een voorbeeld geven van een macro uit Visual Basic die dit wel kan?

Op dit forum gevonden. (van J Zeedijk)

Met zeer veel dank aan Jan
Karel Pietersen van het www.officeforum.nl heb ik een excelbestand kunnen maken waarmee je een bericht met een bijlage naar een variabele lijst van personen (wel even definieren) kunt versturen.
Het programma is vernieuwd en verbeterd. Met name aan de invoerzijde!. Er kunnen bijna 2000 e-mailadressen opgeslagen worden in maximaal 50 lijsten. De e-mail die voorbereid worden kunnen toegezonden aan 5 verschillende lijsten en cc aan nog een 2 lijsten. Er kunnen maximaal 3 bestanden meegestuurd worden. Bovendien kunnen e-maillijsten uit de verzendlijst gehaald worden indien een e-mail niet verzonden moet worden aan het betreffende adres.

Stuur een e-mailtje naar jzeedijk freeler.nl en ik zend het naar je toe.

Groeten,

Laatst bewerkt:
Geplaatst door CorVerm
Op dit forum gevonden. (van J Zeedijk)

Het onderstaande zip bestand is een oudere versie!

Een e-mailtje naar jzeedijk freeler.nl en ik zend het naar je toe.

Groeten,
Beste Cor,
Ik snap dit niet echt.

DIEZEL,

Ik kan je verwarring begrijpen. In m'n enthousiasme (wat een woord) heb ik een bericht van J Zeedijk, gevonden op dit forum, geplaatst. Op zijn beurt was Zeedijk weer enthousiast op wat hij op het Officeforum heeft gevonden. Zo zit de boodschap in elkaar. Wat ik heb willen bereiken is dat er bij dhr. Zeedijk een zip file is te vragen met code om vanuit Excel te kunnen emailen. Zal m'n vorige bericht aanpassen.

Zo duidelijk?

Groeten,

Pierre,
Bij mij werkt het niet.
Defoutmelding die ik krijg is:
ActiveWorkbook.SendMail ActiveSheet.Range("a1").Value, _
"This is the Subject line"

Goeten,

Pierre,

Ook ik heb het met m'n eigen emailadres geprobeerd maar dezelfde foutmelding blijft terug komen. Misschien ligt het aan het feit dat ik geen gebruik maak van Outlook (Express?). Ik werk met Office 2003.
Op de bewuste site gekeken maar niets kunnen ontdekken waar de event. fout zit.

Groeten,

Zelf werk ik met Microsoft Outlook

Buiten de zin (ActiveWorkbook.SendMail ActiveSheet.Range("a1").Value, _
"This is the Subject line") zou er nog een bericht moeten staan wat de juiste fout weergeeft?

Pierre

Laatst bewerkt:
Pierre,
Steeds wordt dezelfde foutmelding weergegeven. Voor zover ik (met het kleine beetje verstand dat ik van VBA heb) staat er ook niets in de code dat wijst op een specifiek Email programma. Verder is het voor mij niet van levensbelang dus wil ik het hier maar bij laten.
Bedankt voor het meedenken.

Overigens hebben we van de vraagsteller niets meer gelezen. Ben benieuwd of hij er is uitgekomen.

Groeten,

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan