• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro's in pull down menu plaatsen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ropw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ropw

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2017
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb uw link in een bestand verwerkt.
Je hoeft enkel de code en de namen van de macro aan te passen naar behoefte.

Bijlagen

dank je Cobbe,
mogelijk dat ik het helemaal verkeerd heb begrepen, maar ik zie niet dat er een macro aangestuurd wordt.
macro 1 zou kunnen zijn om lege regels in te voeren (lijkt me niet zo zinnig als je niet weet waar die lege regel dan ingevoegd wordt) of
macro 4 dat je diverse kolombreedtes wilt. in bijgaand bestand zou macro 4 de kolommen a, b, c moeten aanpassen!

Bekijk bijlage macropuldown2.xlsbnpassen

(ps ik heb wat zitten rommelen, dat de tekst niet meer wordt aangepast in h1)

Ik kan moeilijk macro's voor u schrijven zonder te weten wat deze zouden moeten uitvoeren.

Heb enkele aanpassingen gedaan zodat je toch kan zien hoe een en ander werkt om zelf de nodige aanpassingen te doen.

Succes.

Bijlagen

prima hier kan ik wat mee. zelf had ik in mijn bestandje wel een macro toegevoegd om de kolombreedte van a t/m c te veranderen. maar nu zie ik pas met dubbelklik dat de kolom B in rood verandert. bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan