• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro's inschakelen en macro'regel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Senso
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Hoe maak ik één bepaald document "vertrouwd" opdat ik niet iedere keer die vraag krijg van macro wel of niet inschakelen. Ook vind ik het vrij onhandig dat Excel bij die vraag komt met > Opties waarom niet gelijk/direct de vraag/knop > Inschakelen Kan dit beter/anders?

Hoe geef ik het bereik aan voor alle werkbladen/sheets?
Worksheets("Verweren").ScrollArea = "$A$1:$S$28"

Ik heb Jan Feb Mrt etc. als werkbladen.

Laatst bewerkt:
Zoiets:
Code:
Sheets(Array("Jan", "Feb", "Mrt", "Apr", "Mei", "Jun", "Jul", "Aug", "Sep", "Okt", "Nov", "Dec")).ScrollArea = "$A$1:$S$28"

En zet je document in een locatie die je als Vertrouwde locatie hebt aangegeven.
Maar dat staat los van het wel of niet mogen gebruiken van Macro's.
Dat is geen document- maar een Applicatie instelling.

Laatst bewerkt:
Fout 438 niet ondersteund
Ik heb Excel 2007 H&S

Kennelijk mag dat niet voor de ScrollArea.
Zo dan:
Code:
For Each sht In ThisWorkbook.Sheets
    Select Case sht.Name
        Case "Jan", "Feb", "Mrt", "Apr", "Mei", "Jun", "Jul", "Aug", "Sep", "Okt", "Nov", "Dec": sht.ScrollArea = "$A$1:$S$28"
    End Select
Next sht

Mooi, die werkt goed. Bedankt voor de inzet en hulp.:thumb:

Als je je macro ondertekent, dan kan je "trust all from publisher" kiezen, maar ja, dan zijn alle met die handtekening ondertekende documenten dus vertrouwd. Of je stopt met gebruiken van een versie die niet meer ondersteund wordt, dan is ieder bestand dat je "inschakelt" permanent ingeschakeld.

Laatst bewerkt:
Ik kom uit bij het toekennen van een certificaat. Zie nergens de optie 'trust all from publisher'. Zal kijken of ik een video zie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan