• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macros , maar waar

Status
Niet open voor verdere reacties.

sharkyvk

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2007
Ik heb een werkmap met 6 bladen, van iemand overgenomen (weet niet van wie stond al op de pc van mijn werk) Ik moet met dit bestand werken. NU stonden er 2 macro's in maar deze werkten niet dus heb ik ze verwijderd. Telkens als ik het bestand open krijg ik de vraag de macro's in of uit te schakelen. Zijn er misschien macro's verborgen waar ik niets van kan zien? Hoe vind ik deze en hoe schakel ik ze uit.

groeten,
Sharkyvk

sharkyvk,

Waarschijnlijk hebben de macro's in een module gestaan.
Als je [Alt] + [F11] intoetst kom je in het VBA scherm, aan de linkerzijde zie je dan de module staan, het kunnen er ook meer zijn.
Klik met rechts op de Module, en kies Module verwijderen, op de vraag antwoord je met nee.
En je bent van je probleem af.

Dit heeft te maken met het beveiligingsniveau van macro's. Als je deze op laag stelt zul je niet meer gevraagd worden de macro's in of uit te schakelen ( Extra, Macro, Beveiliging ).

Een macro kan automatisch gestart worden bij het openen van een bestand, kwaadwillenden kunnen op deze wijze schade toebrengen aan de software op de PC waarop dit bestand geopend wordt.

Ad en wintee bedankt voor de zeer snelle reactie,

Ad Ik heb gedaan wat jij schreef maar de optie verwijderen was er niet.

Winte ik heb de beveiliging omlaag gezet en het bestand opnieuw geopend, de vraag bleef uit.

beide Xperts hartelijk dank voor de oplossingen.

sharkyvk,

De oplossing van het verlagen van je beveiligingsniveau raad ik je niet aan. WinterE geeft dit zelf ook al aan in zijn post.
kwaadwillenden kunnen op deze wijze schade toebrengen aan de software op de PC waarop dit bestand geopend wordt
Het is eigenlijk een last resort als je ergens snel vanaf wil zijn.
Ik raad je dan ook aan om jezelf iets meer in de methode van Ad te verdiepen. Hierdoor krijg je ook iets meer kennis van de gang van zaken hoe verschillende macro's werken. Geloof mij het is niet zo moeilijk als je denk, je moet er alleen een beetje aandacht aan besteden.

Probeer ook eens alle code te verwideren uit alle modules ook achter de tabbladen en ThisWorkBook. Een module kan je alleen verwijdren als je deze eerst hebt geselecteerd en daarna rechtermuisknop en verwijderen.

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan