• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro's naar andere computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirk Bakker

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2003
Ik werkte eerst thuis dus ik heb bij EXEL verschillende macro's gemaakt enz.
Hoe kan ik deze kopiëren naar mijn nieuwe werkplek - andere computer-.

Wie weet het, bij voorbaat dank.

Dirk Bakker, Je zou ze allemaal in een nieuw workbook kunnen plaatsen en dan gewoon opslaan. Vervolgens dat bestand op je andere pc zetten en je macro's weer overhevelen. In je VBE zit overigens óók een ex- en import mogelijkheid. Kijk in het menu onder file.

Groet, Leo

Bedankt voor uw reactie, maar ik heb me de blubber zitten zoeken, maar komt er niet uit.

Bedankt voor uw reactie, maar ik heb me de blubber zitten zoeken, maar komt er niet uit.

Klik met rechtermuisknop op een module, en kies Export file... (in het Engels).

Je krijgt dan een .BAS file die je weer kan invoegen via File > Import File... (Export file kan daar trouwens ook).

Nog sneller is beide bestanden openen, en de module van bronbestand naar doelbestand kopiëren.

Wigi

Dirk, waar heb je thuis die macro's dan opgeslagen? In allemaal verschillende Excel-bestanden? Dan zul je ze daar ook moeten zoeken.

Open het betreffende Excel-bestand, druk op ALT + F11 voor de VBA-Editor, Druk op CTRL +R voor de Projectverkenner. Je ziet nu alle geopende Excel-bestanden staan. Die kun je "uiklappen" door ze dubbel te klikken. In de mapjes "Modules" tref je de macro's aan.

Wat Ginger bedoelt is dat je de modules kunt selecteren en daarna Bestand --> Exporteren kunt kiezen.

Helpt dit wat?

Beste Gert,

Hier ben ik al een stuk verder mee, maar hoe krijg ik dat naar die andere P.C.
Ben geen ster in excel, ik was allang blij dat ik macro'skon maken.

Hartelijk bedankt allemaal,

Uitgeprobeerd bij een vriend van me, en het werkte.
Dus geloof dat ik het voor elkaar heb,...

Nogmaal bedankt,
Dirk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan