• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro's offerte

Status
Niet open voor verdere reacties.

Drees

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2009
goede dag,

Ik heb al enkele nuttige tips hier van het forum af gehaald, waarvoor mijn dank.

Maar ik ben er nog niet helemaal uit vandaar deze post.

Mijn probleem is dat ik een offerte bestandje moet maken, waarbij ik wil dat ervan uit Sjabloon wordt gewerkt dat na opslaan blanco is. Maar wel bij opnieuw openen een oplopend volg nummer heeft. Ik heb al geprobeerd met het leeg maken van cellen ( maar dit wilde niet omdat ik er formules in heb zitten en deze moeten blijven zitten omdat ik het bestandje aan het ontwerpen ben voor iemand die heel weinig van Excel weet ).

Daarom graag een beetje hulp of tips.
Hoe dit te veranderen of op te lossen

Drees,

Zet onderstaande code in This Workbook
Code:
Private Sub Workbook_Open()
  [C1] = [C1] + 1
End Sub

Goede dag Hoornvan,

bedankt voor je antwoord, maar met wat jij me aanraad hoog ik echter alleen mijn offerte nummer op. En dat had al. Wat ik wil is dat als ik hem opsla als offerte nummer zoveel mijn sjabloon leeg blijft maar wel gelijk blijft lopen, dus +1 met mijn laatst uitgebrachte offerte

Code:
Sub Ophogen()
Sheets("tarieven").Range("C1") = Sheets("tarieven").Range("C1") + 1

Bestandsnaam = "G:offerte nr. K" + Str(Range("C1").Value) + ".xls"

ThisWorkbook.SaveAs Bestandsnaam

End Sub

Hoop dat het nu wat duidelijker is :thumb:

Met vriendelijke groet,
Tom Driessens

Drees,

Als je de offerte opslaat als .xlt in de map waar de sjablonen zitten en je opent hem dan is hij toch leeg?
Dat is de bedoeling van een sjabloon dacht ik.
Opslaan van een gemaakte offerte doe je als .xls

Of snap ik het nog steeds niet?

Inderdad het sjabloon is ook leeg, alleen zou ik willen dat het offerte nummer doorloopt en niet op 0 staat bij het openen van het sjabloon, weet alleen niet of dat mogelijk is

Drees,

Als je dit in This Workbook zet en hem opslaat als Sjabloon.xlt
Moet hj het volgens mij doen.

Code:
Private Sub Workbook_Open()
  [C1] = [C1] + 1
End Sub

Drees,

Ik heb het geprobeerd maar het lukt mij maar 1x (te verhogen) - Sorry.

Hier is een link met denk ik wat je zoekt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan