• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macros toewijzen aan knoppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Royke007

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2010
Hallo allemaal

Het is weer een tijd geleden dat ik hier geweest ben met een vraag.

Ik probeer in Excel een formulier te maken waar knoppen in verwerkt zitten. Deze knoppen moeten oa de functie hebben dat als ik op de knop klik dat de cel die geselecteerd is een specifieke kleur krijgt. Ik wil namelijk 3 knoppen verwerken in een dienstplanning.
knop 1 dan moet de geselecteerde cel Rood worden ( ziek )
Knop 2 dan moet de geselecteerde cel groen worden ( aanwezig )
Knop 3 dan moet de geselecteerde cel oranje worden ( verlof )

Ik weet dat ik de cellen kan laten verkleuren met een voorwaardelijke opmaak maar wil toch proberen of die met een knop gaat lukken.

Ik ben met sommige dingen best handig binnen excel maar dit lukt me niet.

Wie heeft er tips of trucs voor me zodat ik dat in mijn document dan maken.

Groeten Roy

Laatst bewerkt:
Hallo edmoor

Bedankt voor je snelle reactie. En ja dit is precies wat ik zoek dank je wel.:D:D:D

Groeten Roy

Hmm nu probeer ik het zelf te maken en lukt het me nog niet :confused:

Als ik een knop plaats en gebruik de code uit de file die jij me gestuurd hebt lukt dan krijg ik een foutmelding

Gebruik je een formulierknop of een ActiveX knop? In mijn voorbeeld heb ik ActiveX knoppen gebruikt. Plaats anders eens je document hier. Ook is nooit handig om te zeggen dat je een foutmelding krijgt zonder er bij te vermelden welke dat dan is.

Laatst bewerkt:
Ow zit daar ook nog verschil in haha
Ik gebruik dan denk ik de formulier knop die je kun invoegen in tab ontwikkelaars

Ik heb dus de knop uit de onderste set van dat venstertje gebruikt.

Je hebt 2x een CommandButton7_Click()
Routinenamen moeten uniek zijn.

Ah ok dus die 2e regel moet compleet weg ?
Of moet daar wat anders staan ?

Nee, die 2e moet CommandButton8_Click() heten en omdat je maar 7 knoppen hebt moet je er dus ook nog een knop bij maken,

Nee, 1 routine per knop. Maar je had het over 3 kleuren, dus waarom nu 7 knoppen?

Ja ok snap ik. Ja ik ben iemand die graag dingen uitvogeld. De 3 i's voor mij het belangrijkste. 7 is maar een test, hobby of hoe je het ook wilt noemen haha

Maar ik wil je in ieder geval bedanken voor de tips en het voorbeeld dat je gemaakt hebt.

Groeten Roy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan