Macro's transformeren van Excel naar Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

mxrob47

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2016
Beste forumleden,

Ik ben ik dit forum terecht gekomen en vroeg mijzelf af of jullie mogelijk hulp kunnen bieden bij een probleem waar ik tegen aan loop.
Het gaat om het omzetten van een huidig excel rapport naar word.

Voor het verwerken van rapportages heb ik macro's in excel gemaakt waarbij het mogelijk is om beoordelingen te geven d.m.v. kleurtjes (groen=goed, geel=matig, rood=slecht, etc)
De opbouw is als volgt:
  • Voorblad+inleiding
  • Overview blad (overzicht van alle installaties met hun beoordelingen op kleur)
  • De diverse installatie(bladen)

Iedere installatie kan op diverse criteria worden beoordeelt in de hierboven genoemde kleuren. Deze kleurbeoordelingen worden als het ware samengevoegd en gebundeld op het overview blad, voor een totaaloverzicht van alle installaties met hun status. Zie bijgevoegd bestand, deze is te downloaden via: http://www.filedropper.com/ca12pompen [Download this file]

Het probleem is dat het tekstverwerken in Excel niet erg bevalt, mede door het onhandig plaatsen van plaatjes wat in Word veel makkelijker gaat.
Ik heb me al rot gezocht voor het transformeren van de huidige macro's naar Word, maar dit is me niet gelukt.

Heeft iemand hier een oplossing voor of weet iemand dit om te zetten naar Word?
Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,
Rob Hartog

Plaats bestanden vooral hier in dit forum als onderdeel van deze draad voor latere bezoekers die dan ook van de oplossingen kunnen profiteren.
Op externe servers worden de bestanden niet bewaard.

Sorry, maar dit lukte niet. Bestand is 3mb en max. bestandsgrootte op helpmij.nl is 1mb

Een voorbeeldbestand met bijv. 1 installatieblad ter illustratie van je vraag lijkt me voldoende.

Heb alle plaatjes verwijderd en 1 installatieblad overgelaten, maar nog steeds te groot. Denk door alle macro's die erin zitten..

Macro's nemen nauwelijks ruimte in.
Zippen mag hier ook.

Kleiner dan 1,8 MB en 217kB gezipt krijg ik hem niet, lukt dus helaas niet om hem hier te uploaden

Zip hem met WinRar, dan kun je deelbestanden van 100kb maken. In jouw geval heb je er dan 3 en dat is makkelijk te uploaden.

Bedankt voor de oplossing, splitten is gelukt. Probeer ze te uploaden maar ook dit lukt niet (ongeldig formaat) :confused:
Wanneer ik de .z01 en .z02 files wil zippen, is dit niet toegestaan...

Je kunt ook een zip maken (die kleiner is dan 1 mb) en die hernoemen naar .xlsb. Dan zetten wij de naam wel weer terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan