• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macros verdwijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacking

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Hallo,
Als ik een macro maak dan doet deze het na een paar dagen zomaar niet meer, hierover heb ik 2 vragen:

1- kan ik de macro ergens opslaan zodat als de macro wegvalt ik deze simpel terug kan vinden

2- hoe kan het dat de macro het niet meer doet

ik hoor het graag als iemand me kan helpen.
gr Jack

Hallo,
Als ik een macro maak dan doet deze het na een paar dagen zomaar niet meer, hierover heb ik 2 vragen:

1- kan ik de macro ergens opslaan zodat als de macro wegvalt ik deze simpel terug kan vinden

ik hoor het graag als iemand me kan helpen.
gr Jack

"Niet meer werken" is voor mij wat anders dan "verdwijnen".
Naast het ergens opslaan van een macro is het van belang waarom een macro niet meer werkt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

veranderen

"Niet meer werken" is voor mij wat anders dan "verdwijnen".
Naast het ergens opslaan van een macro is het van belang waarom een macro niet meer werkt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

------

de macro staat er nog wel, maar werkt niet meer zoals ik deze gemaakt hebt, is veranderd.

daarom wil ik de 'orginele" macro ergens extra opslaan zodat ik hierop terug kan vallen, of iemand moet weten waarom de macro veranderd.

Je kan je macro's opslaan door deze te exporteren, kan je ze later in een ander bestand weer importeren. Dit doe je in het VBA scherm via "bestand".

en het is idd de vraag of je macro's verdwijnen of dat ze niet meer werken

groeten taco

------

de macro staat er nog wel, maar werkt niet meer zoals ik deze gemaakt hebt, is veranderd.

daarom wil ik de 'orginele" macro ergens extra opslaan zodat ik hierop terug kan vallen, of iemand moet weten waarom de macro veranderd.

Een macro verandert niet.
Wel de omgeving waar de macro naar verwijst. Vandaar mijn opmerking dat het belangrijk is om te achterhalen waarom een macro niet meer werkt.
Je zou de macro flexibeler kunnen maken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Macro's die je regelmatig gebruikt kun je best opslaan in de persoonlijke werkmap Persnlk.xls . Als die map op jouw computer nog niet bestaat, dan kun je die ofwel zelf maken ofwel automatisch laten aanmaken door via de macrorecorder een (eventueel dummy-)macro op te nemen.

Dat kan verschillende oorzaken hebben, zia antwoord roncancio.
Een reden kan bv. zijn dat je niet hebt gespecificeerd in welk werkblad de macro zijn werk moet doen. Als je dan op moment van uitvoeren van de macro een verkeerd blad hebt geselecteerd zal de macro niet (goed) werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan