• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro's voor meerdere werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronws

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2010
Hallo, ik ben al een eind op weg geholpen maar ik ben er nog niet helemaal uit
Ik heb een weekplanner die per dag wordt ingevuld Nu wil ik graag dat als ik op het eind van de week op een knop kan drukken en dat ik van iedere chauffeur kan zien wat hij die week heeft gedaan

Ik heb bij het voorbeeld al 2 macro's staan op het blad "Maandag",(sorteren en verwijderen) als ik hier nu op klik dan krijg ik de namen van de chauffeurs als extra tabbladen, dit is op zich wel goed maar ik krijg het niet voor elkaar om de macro op alle werkbladen toe te passen Hij doet het nu alleen op de maandag
Het gaat trouwens hoofdzakelijk om het "sorteren" het "verwijderen" zal niet worden gebruikt denk ik

Iemand die mij kan helpen???

Bijlagen

Nee helaas kom ik hier niet veel verder mee (ik krijg hem helemaal niet geinstalleerd)

Is het sowieso wel mogelijk om macro's over meerdere tabbladen tegelijk uit te voeren??
Ik dacht dat het probleem niet zo moeilijk was want hij doet het op 1 tabblad wel goed...

Dus (iemand) nog andere suggesties?
Ronny

ronws,

Ik heb niet in je file gekeken.

In een nieuwe file heb ik op elk blad een paar getallen gezet in het zelfde bereik.
Met de code hier onder sorteerd hij ze van elk blad.
Misschien dat je er wat aan heb?

Code:
Sub Sorteren()
For Each ws In ThisWorkbook.Worksheets
  ws.Sort.SortFields.Clear
  ws.Sort.SortFields.Add Key:=Range("A2"), _
    SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending, DataOption:=xlSortNormal
  With ws.Sort
    .SetRange Range("A2:A5")
    .Apply
   End With
 Next
End Sub

@Hoornvan

Dit is wel een leuke optie maar niet precies wat ik bedoel, hij sorteerd nu inderdaad wel over meerdere tabbladen maar ik wil van alle bladen de namen naar een nieuw blad (of bestand) kopiëren

Misschien dat als je de file bekijkt, je beter snapt wat ik bedoel

Ronny

ronws,

Dacht dat ik het goed gelezen had.

Het gaat trouwens hoofdzakelijk om het "sorteren" het "verwijderen" zal niet worden gebruikt denk ik

Ja zo heet de macro die er nu in zit, in feite moet hij ook wel sorteren maar daarna ook de namen kopiëren naar een ander gedeelte

@jpvs

Yippie :D Jij bent mijn held..........
Zo bedoelde ik het, ik ga het nu nog even verfijnen maar dat gaat vast goed komen

Dank u:thumb: Dank u:thumb: Dank u:thumb:

@jpvs

Op zich werkt het zo redelijk goed hier, alleen krijg ik het niet voor elkaar om ook de gegevens van de tweede rij (B2:L2) mee te kopiëren naar de nieuwe sheets
Zou dit nog een kleinigheid zijn??
Alvast bedankt Ronny

Ronny , heb je ondertussen al een oplossing ?
Ik dacht aan
Code:
Sub tst()
 For i = 9 To Sheets.Count
 With Sheets(i)
.[B1:L1].Value = Sheets(1).[B2:L2].Value
End With
Next i
End Sub
met deze komt de opmaak niet mee :(
of iets beter leesbaar
Code:
Sub tst()
 For i = 9 To Sheets.Count
 With Sheets(i)
.[B1:L1].Value = Sheets("Maandag").Range("B2:L2").Value
End With
Next i
End Sub

@ Daniël

Moet ik deze bij mijn andere macro in module 2 zetten? want als ik hem in een nieuwe module zet werkt hij niet en als ik hem bij de andere macro zet heb ik 2x "sub" en "end sub" en geeft hij een foutmelding
Alvast bedankt voor het mee denken
Ronny

ronws,

Zet anders het bestandje met wat je al heb gedaan hier, natuurlijk zonder gevoelige info.

het bestand

Hier boven bij 18 mei staat het bestand waar het over gaat
"weekplanner test (2)"

@ Daniël

Kijk, het is net oranje "samen staan we sterk":D

Daniël, zo moest ik het helemaal hebben en met autofit en kleur is het helemaal toppie :thumb:

Heb ik ook weer wat geleerd Heel veel dank!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan