• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro's werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

TimeToTry

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2007
Beste,

Ik heb een excel sheet waar de uren in worden bijgewerkt. Deze is met macro's gemaakt. Op alle computers werkt deze gewoon goed behalve op een laptop. Op deze laptop zit wel Windows XP Home maar ik heb de excel sheet op een andere Windows Home Laptop geprobeerd en daar werkte deze wel op. Verder heb ik naar de instellingen gekeken en deze staan allemaal hetzelfde. De beveiliging van de macro heb ik er af gehaald en nog steeds werkt deze niet.

Heeft iemand enig idee waarom deze excel sheet niet op de laptop werkt maar wel op de andere computers?

Mvgr,
TimeToTry

Begint de macro en stopt hij ergens middenin, of doet hij helemaal niets?

Beste Wigi,

Hij doet helemaal niets. Hij laat alleen maar hekjes (#) zien.

Mvgr,

TimeToTry

Beste Wigi,

Hij doet helemaal niets. Hij laat alleen maar hekjes (#) zien.

Mvgr,

TimeToTry
Dat zou er op duiden dat de getallen niet volledig in de cel(len) passen. Of wordt er een foutmelding weergegeven als je de muis boven zo'n cel zet?

Beste CorVerm,

Als ik de cellen groter maakt krijg ik nog steeds de hekjes te zien. Hij geeft ook geen foutmelding. Alleen maar de hekjes (en er moet een grijze achtergrond komen maar deze laat hij ook niet zien).

Mvgr,

TimeToTry

TimeToTry,
Het maakt, als het goed is, niet uit welkr versie van Windows je hebt. Wel kan de versie van Excel die op de laptop staat misschien roet in het eten gooien. Hoewel??? Je zou kunnen proberen om Excel opnieuw op je laptop te installeren want ik vermoed dat daar het probleem zit gezien het feit dat op de andere computers/laptop alles wel goed gaat.

Heb je geprobeerd een negatieve datum in te geven in die cel?

Beste CorVerm,

Ik had office al een keer opnieuw geïnstalleerd. Dit verhielp het probleem niet. Ik zal dan nog wel een keer Office opnieuw installeren.

Beste Wigi,

Ik kan de datum niet wijzigen.

Mvgr,

TimeToTry

Vooraleer Office te installeren en zo, plaats de code hier. Als het wat uitgebreid is, zet het in een tekstbestandje.

Beste Wigi,

Er zit een beveiliging op en ik weet het wachtwoord niet. Ik kan dus niet bij de code komen.

Mvgr,

TimeToTry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan