Macro's zijn niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

evdsl

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2004
Hallo,

Ik heb in Word een formulier gemaakt met velden. Bij het opstarten van het document wordt gevraagd of de Macro's moeten worden geactiveerd, maar er zitten volgens mij geen macro's in het document.

Hoe kun je zien welke Macro's worden geactiveerd. Ik heb al bij Extra/macro/macro's gekeken, maar daar staat niets. Ook bij extra/sjablonen en invoegtoepassingen/beheer staan geen macro's vermeld. Worden de velden soms als macro items gezien?:confused:

Wie kan mij helpen?

Erik

Hoi Erik, :D

Twee opties.

Of er je hebt per ongeluk een macro opgenomen in dit werkboek of er zit een macro in het document waar de sjabloon aan gekoppeld zit!

Ga eens naar de VBE (ALT+F11)
Kijk in de Projectverkenner. (linkerscherm)

Je ziet daar waarschijnlijk NORMAL staan en PROJECT>...(naam van het sjabloon wat open is) staan?
Klik op het Plusje om het project open te vouwen.

Je ziet ThisDocument. Dubbelklik hierop.
Zit hier code in? (zo ja, wissen)
Zie je Modules? Zo ja, rechtermuisknop verwijderen en nee kiezen bij de vraag of je ze wilt exporteren.
Zijn er Formulieren, zo ja weggooien die hap.
Nu even de boel opslaan en de VBE sluiten!

Als dit allemaal leeg is, dan zou er geen melding meer moeten komen.

Is dit wel het geval, stuur mij dan even een mailtje dan mail ik jouw terug voor het bestand. (dan zal ik even voor jouw kijken...gebruik de knop Mail)

Succes!
:thumb:

Er stond inderdaad een beetje code in, maar ik heb het weggehaald en hij blijft toch vragen of de macro's moeten worden geactiveerd.

Ik heb op het document formuliervelden afgebeeld. Kan dat de reden zijn?

Erik

Hoi Erik, :D

Nee hoor die hebben er in principe niks mee van doen.

Ik vraag mij toch echter wel af of je exact hebt gedaan wat ik in bovenstaand bericht heb verteld.

De code alleen weggooien is niet voldoende.
De gehele module/formulier moet weggegooid worden in de VBE!

Maar goed, als je er zelf niet aan uitkomt dan kun je het bestandje even gezippt zenden aan joostverdaasdonk@hotmail.com

Ik zal dan het bestandje even ontdoen van die vervelende melding!

See Yah! :thumb:

Macro's in Word

Hoi Joost,

Ik heb hem naar je hotmailadres gestuurd.

See you,

Erik vd sl

Hoi Erik, (aha dus wij kennen elkaar….. :p )

Ik denk dat er sprake is van een Babylonische spraakverwarring. (en ja deze komt altijd boven als er over formulieren wordt gesproken)

Ik was in de veronderstelling dat jij de formuliervelden gebruikt hebt uit de werkset Formulieren!
Dit is dus niet het geval want jij maakt gebruik van de ActiveX-besturingselementen uit de werkset besturingselementen. (en waarom ook niet deze kunnen meer en zijn mooier)

Maar……………………….vraag mij niet waarom, maar zo gauw als je het eerste control in het document plaatst zal Word meteen de Macromelding activeren!
Denk persoonlijk dat dit een bug is in Word! Microsoft zal er toch zeker niet vanuit zijn gegaan dat je altijd code gebruikt bij de controls. (hoewel het is en blijf MS hé)

Ook ik heb mij hier al vaker aan geërgerd en los dit probleempje dan altijd op door het op te slaan als sjabloon. Maar ja, dit gaat voor jouw niet werken omdat het hier een zogenaamd eenmalig formulier betreft en deze gaan mensen dus echt niet eerst in de map sjablonen zetten.

Wellicht dat iemand de macromelding beter kan verklaren.(misschien Frits van Femda.nl?...die hangt hier ook rond)

Wellicht is er zelfs een goede Work-around om dit werkende te krijgen in een doc-file? (maar ja, die wil ik dan ook wel weten)

Moraal van dit verhaal; er is dus gewoon precies niks mis met jouw document, het is gewoon de normale werking van Word! (ik had niet anders verwacht van jouw)

See Yah :thumb:

Formuliervelden

Hoi Joost,

Bedankt voor je tijd. Ik heb die velden gebruikt puur voor de lay-out. Als ik dis vakjes maak met formuliervelden heb ik dit probleem niet. Ik ga dat maar eens proberen.

Groeten,

Erik

Hoi Erik, :)

Ik ben het geheel met jouw eens dat de controls van de werkset VEEL mooier zijn als de formuliervelden!

En ook ik vindt het een grote flater van MS dat ze die MacroMelding laten starten in een doc zonder codes of modules. (dus gewoon op aanwezigheid van die controls)

Tja, voor hetgeen jij nodig hebt zijn idd wellicht de formulierveldjes de beste oplossing?

Succes! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan