• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro's

• Onderwerp starter Onderwerp starter MBBS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MBBS

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2006
Als ik mijn macroknop aanklik dan krijg ik volgende mededeling :

"Een document met dezelfde naam is geopend...."

Er is helemaal geen tweede document geopend ?

Klik eens met de rechter muisknop op de knop om te zien welke macro je wilt starten en in welk bestand de macro staat.
Als het een xla-bestand is, dan kan het zijn dat dat bestand automatisch in het geheugen van Excel wordt geladen, en dat betekent weer dat het bestand al wel open is.

Groeten,
Richard

Zit in mijn macro's

De macro's zijn gekoppeld aan werkmap A
Als werkmap A geopend is en ik duw dan op de macro dan wilt hij terug werkmap A openen ?

Als ik een andere werkmap open en ik klik dan op de macro dan opent hij automatisch werkmap A.

Hoe kan ik die macro's nu zo bewerken dat die altijd werken met alle werkmappen ?

Sla de macro op in een xla bestand in de opstartmap van excel. Die map wordt in het geheugen geladen zodra je Excel opstart en is actief voor elke werkmap. Mits je natuurlijk niet keihard ergens neerzet dat een bepaald bestand moet worden geopend :-)

Goed weekend,

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan