mag dat ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter hunt
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hunt

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
ik heb plannen om een website te gaan maken , mijn vraag is kan dat zomaar ? , die ideeen die ik heb zijn al op het Net te vinden. als ik dan ook z'n site ga maken ,ben ik dan niet strafbaar ? ( ik maak zeker geen copy van andere sites , ik ben creatief genoeg ).
ik bedoel sites zoals marktplaza , martplaats , e-bay komen ook allemaal op het zelfde neer....toch.

heel fijn !!! ,
vele dank voor het snelle antwoord......

maaruhhh , is dat ook ergens terug te vinden op internet dat dat ook mag ?

Je mag, zolang je materiaal waar copyright op zit niet overneemt, alles op internet zetten. Maar Webhosters leggen meestal wel regels op dat je b.v. geen illegaal materiaal enzovoorts mag uploaden.

Net wat jezelf zegt, al die verkoop site's hebben hetzelfde principe.
Je zult alleen moeten uitkijken met de naam van je site, mag geen verwarring stichten met een andere site , dus iets als : knol.com free-bay of supermarktplaats is uit den bose

Je mag, zolang je materiaal waar copyright op zit niet overneemt, alles op internet zetten. Maar Webhosters leggen meestal wel regels op dat je b.v. geen illegaal materiaal enzovoorts mag uploaden.

ff vraagje tussendoor,
mag je wel kopieren van een site en dan een bronvermelding erbij zetten?
bijvoorbeeld dat je een stukje van een site kopieert en er onder bijvoorbeeld neerzet:

Bron: www.helpmij.nl

Naar mijn weten mag het. Als je een andere bron citeert en daarbij de bron vermeldt, is er niks aan 't handje.

Dat mag, kijk maar op de hoofdpagina van Helpmij.nl ..

De nieuws berichten verzinnen ze echt niet zelf hoor :D
Staat onderaan altijd:

Bron: www.**********.com

Edit: dillondarko was me voor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan