mag detailsectie niet 0 hoog zijn in rapport met groepen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johgs

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2011
Ik heb een rapport met groepeerniveau's waarbij alleen de totalen zichtbaar moeten zijn.
Nu blijkt dat de detailsectie waarin nog een aantal velden en berekende velden staan wel onzichtbaar mag zijn maar minimaal 0.002 hoog moet zijn. Zodra ik er hoogte 0 van maak krijg ik heel rare totalen. Nu lijkt die 0.002 mm wel weinig, maar met veel waarden komt er toch een flink blok wit in het rapport.
Nu heb ik wel meer rapporten met onzichtbare velden en hoogte 0 in gebruik, maar voor het eerst mag het geen 0 zijn.

Is er een regel dat bij rapporten met groepeer niveau's de detailsectie niet hoogte 0 mag hebben?

NB:
de totalen per groepeer niveau staan in de voettekst.

Waarom staan er a) überhaupt dan velden in de detailsectie, en is b) de sectie niet onzichtbaar gemaakt?

Alle velden zijn onzichtbaar, dat is geen probleem.
Ze staan er omdat er wat berekende velden in staan die gebruikt worden in de totalen.
Daarnaast zijn ze gebruikt bij de opmaak om te kijken of alle gewenste data worden gebruikt.
Enige functie die nog echt gebruikt wordt is een berekent veld dat afhankelijk van een aantal andere velden een waarde 0 of 1 krijgt, waarna alle 1'tjes worden opgeteld.
Een optie om de sectie onzichtbaar te maken heb ik niet gevonden. op het blokje linksbovenin de sectie klikken opent geen optie om dat in te stellen. (eigenschappen sectie)

Gevonden, ik moet niet klikken op het blokje linksboven maar op de sectie balk, onzichtbaar maken werkt.

Toch vreemd dat hoogte 0 problemen veroorzaakt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan