Mag dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjorslo

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2006
Hey!

Ik ben van plan een site te maken, het moet zoiets worden als dit: http://www.beltonen-nederland.nl/ (als de link niet mag haal m plz weg) maar nu eerst een vraag, mag dit wettelijk gezien wel? Want als je je nummer invult zit je vast aan een abbonoment. En amg je er ook bijzetten van 100% gratis?
Alvast bedankt..
Mvg,
Sjors

Volgens "de mazen van de wet zal het wel mogen". Maar het is absoluut misleidend. Niet netjes (en dat is op zijn zachts gezegd!) Als je op een ringtone klikt zie je wat de werkelijke aard is (tenminste als je de kleine letters leest).

Maar, nu valt me op dat je ook aangemoedigd wordt om het nummer van vrienden op te geven. Die zitten dan vervolgens vast aan een abonement? Lekkere vriend ben je als je dat doet. Dit lijkt me wettelijk gezien niet correct. Moreel is het natuurlijk absoluut verwerpelijk.

Samenvattend: een schandalige site. Ik hoop ook dat hier de consumentenbond eens naar gaat kijken en misschien de eigenaren voor het gerecht kunnen slepen:mad:

ps.

Om hier op helpmij te vragen om een oplichterssite te maken lijkt me zeer ongepast.

Ik veronderstel dat je je dan inschrijft voor een herverdeler-programma van een zo'n professionele ringtone-site zoals de site uit het voorbeeld het gedaan heeft? Dan is er denk ik geen probleem. Zet er nog een flinke disclaimer bij en dan lukt het wel.

Daarbuiten heb ik toch ook mijn problemen met dit soort sites. Ik zou je aanraden om hiermee niet door te gaan, maar daar heb ik absoluut geen zeggenschap in. Als je door mensen te bedriegen, en dat is het, geld wil gaan verdienen... dan is dat erg efficiënt, maar niet echt ethisch verantwoord.

Maar nogmaals, je doet ermee wat je wil. Ik hoop enkel dat je het niet zo smerig speelt als je voorbeeld door het abonnement pas te vermelden nadat je op de minuscule link "voorwaarden" hebt geklikt onderaan de pagina.

Een site als jij aangeeft voldoet al niet aan de wet.
Op het moment dat je je in Nederland in het economische verkeer begeeft (dus dingen gaat verkopen) ben je verplicht een KvK nummer en een BTW nummer op de site te vermelden.
Bovendien geldt er voor aankopen via een webshop dezelfde voorwaarden als colportage, d.w.z. een zichttermijn van een bepaalde tijd.
Als deze niet expliciet genoemd wordt in de voorwaarden zal deze altijd 90 dagen bedragen. De minium zichttermijn is 7 dagen na levering.
Het stukje 'dat ze niet verantwoordelijk zijn omdat ze doorlinken naar anderen' is ook niet rechtsgeldig, je drijft namelijk handel met voornoemde site en niet met anderen, de eigenaar van de site blijft dan ook ten alle tijde verantwoordelijk.

Kortom, als je het wil doen, zorg dan dat het juridisch beter in elkaar zit. Overigens sluit ik me wat betreft het morele verhaal geheel bij de vorige sprekers aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan