Mag ik ventilator op processor verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Berichten
1.768
ik wil mijn pc stofzuigen. Nu zit er een ventilator op de processor. Die ventilator zit met twee klemmen vast. Mag ik nu die ventilator verwijderen om het stof beter weg te kunnen halen?
 
doel je alleen op het venetje of ook het cool blokje?
in geval van helemaal moet je op nieuw onveten en,
cool pasta op brengen :thumb:
 
reactie

Alleen het vennetje, ik weet alleen niet wat er gebeurt als ik die klem ontgrendel
 
Laatst bewerkt:
Re: reactie

Geplaatst door brbr
Alleen het vennetje, ik weet alleen niet wat er gebeurt als ik die klem ontgrendel

Dan gaat waarschijnlijk ook het koelblok lossen. Ik zou je echter ten zeerste afraden, je PC te stofzuigen. Je kan hierdoor beschadigingen aanbrengen aan de PC. Zoals jumpers opzuigen ed... Dus met een zachtharig verfborsteltje, en dan op een afstand 5à6 cm je zuigmond plaatsen en zo stof verwijderen.
 
met de klem haal je het hele koelblok los.De fan zit vaak met schroeven op dit blok vast.
 
Geplaatst door hjllo
met de klem haal je het hele koelblok los.De fan zit vaak met schroeven op dit blok vast.
Hangt er vanaf, bij Pentium 4 zit de fan met klemmen vast, zodra je die los haalt gaat ook de Heatsink(koelblok) mee.
 
Stofzuigen !!!
Weet waar je aan begint, als pc technicus is mij tijdens alle opleiding dit ten strengste afgeraden, dit inverband met statische electrische tijd het beste is samen geperste lucht of voorzichtig met een kwastje maar dan de stekker uit de pc en een polsbandje heb je dit niet dan zelf even een paar seconde ontladen aan de water leiding of verwarmings buizen.
Als je een compressor hebt kun je het hiermee ook maar dan de luchtdruk zeer laag afstellen en pas op voor vocht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan