Mag ineens niks meer installeren op m'n eigen pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

pandora

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Ik ben de enige gebruiker van deze computer. Bij installatie heb ik de account 'Yvonne' aangemaakt, zonder wachtwoord.
Ik had ws administrator moeten kiezen, maar oké, het is tot nu toe steeds allemaal goed gegaan.
Alleen, sinds een paar dagen mag ik niks meer installeren, dat mag alleen de administrator.
Hoe kan dat nu ineens? En, nog belangrijker, hoe krijg ik het weer goed?
Ben al ingelogd als adm en heb 'yvonne' , mijzelf dus :confused: alle rechten gegeven maar niks hoor, als ik overschakel naar 'yvonne' mag ik nog steeds niks installeren.
Maandenlang geen probleem mee gehad en nu dit....?!

Pandora :(

Kijk even na of je wel in werkelijkheid Yvonne lokale administrator hebt gemaakt op je pc:

Start -> Uitvoeren -> cmd /k net localgroup administrators

Staat daar Yvonne echter niet bij, dan moet je haar toevoegen:

Start -> Uitvoeren -> cmd /k net localgroup administrators "Yvonne" /add

Dan weer even controleren, maar ze zou er dan wél bij moeten staan.

Stond Yvonne daar wél bij, probeer dan de groep Administrators 'Eigenaar' te maken van de map "C:\Program Files". Kijk hier hoe je dat kunt doen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Thijs,

Ik sta wel vermeld, dus daar zit het 'm kennelijk niet in.
Ik heb onder program files geen tabblad eigenaar dus kan de aangegevn stappen daar niet uitvoeren.
Zie screenprintjes.

Thnx,

Pandora

yvonne staat er bij.jpg

heb geen tab beveiliging - geavanceerd - eigenaar.jpg

Pandora,

Omdat je ziet staan: C:\Documents and Settings\Yvonne
denk je dat Yvonne ook lid is van de groep Administrators. Dat is echter de zgn. Prompt van het CMD.EXE commando...

Ze is dus geen lid, momenteel zijn alleen Administrator en ASPNET lid van die groep.

Kijk naar het stuk dat ik uit je bijlage geknipt heb. Dáár staan de Administrators...

Kortom, Yvonne is nog geen Administrator, en dus moet je haar eerst lid van de groep Administrators maken. Je moet daarvoor als de gebruiker Administrator ingelogd zijn. In mijn vorige instructie staat hoe je dan Yvonne kunt toevoegen.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• yvonne_geen_administrator.JPG
    yvonne_geen_administrator.JPG
    8,1 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Jawel, gelukt!

Dankjewel Thijs, een zoen van de juffrouw :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug