Mag provider mail verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

remiz

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2008
Ik ben al enige tijd oneens met het beleid van mijn provider (@home) dat zij na 90 dagen mijn e-mail op webmail verwijderen. Ik doe niet aan Outlook omdat ik overal mee wil kunnen kijken, en ik geen virussen etc wil thuis. Ik weet dat je ook een reserve kopie kunt achterlaten, maar dat alles wil ik liever niet.

Maar @home verwijdert dus alle mail na 90 dagen. Ik print belangrijke mails uit, maar eigenlijk vind ik dat dat niet nodig moet zijn. De mails zijn feitelijk mijn eigendom, daarom vind ik eigenlijk dat @home de mails niet mag verwijderen.

Mijn concrete vraag aan jullie: mag @home eigenlijk mijn mails wel verwijderen?
En heb je juridisch een punt als ze dat dus niet mogen doen?

Alvast bedankt!

Het zal vast wel "ergens" in hun voorwaarden staan, die zal je er dus op na moeten lezen.
Verder kan ik mij er alles bij voorstellen dat ze het zo doen.
Stel je voor dat er veel mensen zouden zijn die op een dergelijke manier hun mail behandelen. Stel je vervolgens voor dat daar mensen bij zitten die duizenden mailtjes per week ontvangen, dat gaat de provider qua opslagcapaciteit op enig moment mogelijk niet meer "trekken".

Dat ben ik niet met je eens. Als de provider de capaciteit beperkt tot een x-aantal MB dan is daar niets mee aan de hand.

En waarom kan een hotmail of Gmail het wel en @home bijv. niet?

Ik heb de voorwaarden er op nagezocht:

Ziggo heeft het recht informatie ouder dan twaalf maanden te verwijderen als zij dit noodzakelijk acht in verband met het functioneren van het Netwerk of Ziggo Internet, zonder dat daardoor voor de Klant enig recht op schadevergoeding ontstaat.

Daar staat dus 12 maanden en geen 90 dagen zoals ze nu hanteren...

Laatst bewerkt:
Het was slechts een mening die ik gaf. Jouw visie kan ik mij ook voorstellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan