Magazijn plaatsen dicht bij elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

BassmaniaQ

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2005
Hallo,

Ik heb een vraagje.
Ik ben bezig met een systeem dat meerdere items met een bepaald aantal plaatsen zo dicht mogelijk bij elkaar zet in een magazijn. Het magazijn bestaat uit een loods, straat, vak, hoogte en plaatsen. Dit zijn allemaal tabellen in de database met hun eigen id bij Loods: LoodsID Loodsnaam
Straat: LoodsID StraatID StraatNaam
Vak: LoodsID StraatID VakID Vaknaam
Hoogte: LoodsID StraatID VakID HoogteID Hoogtenaam Volgnr
Plaats Vak: LoodsID StraatID VakID HoogteID Plaats Bezet

Elke hoogte heeft 6 plaatsen waarvan sommige dus bezet kunnen zijn.
De hoogtes hebben een volgnr zodat we weten wat boven en onder is, bijv: 1 is onder en 3 is boven.

Nu moet ik dus door het magazijn doorlopen voor verschillende producten, dus bijvoorbeeld 2 producten die 2 plaatsen nodig hebben 1 product dat 3 plaatsen nodig heeft en 1 product dat 4 plaatsen nodig heeft.

Ik moet nu dus gaan kijken waar de plaatsen niet bezet zijn en daar de producten neerzetten. Het probleem is alleen dat deze producten zo dicht mogelijk bij elkaar moeten komen te staan...
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Kan ik beste eerst de producten die de minste plaatsen innemen bij elkaar zetten en dan de rest erbij? of juist andersom? Of is hier een algoritme voor zodat ik dat kan toepassen? Iemand een slim idee?

Alvast bedankt!!!

Met vriendelijke groet,

B

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan