• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

magazijn voorraad beheer met barcode scanner. IN/UIT/VOORRAAD/BESTELLIJST/PICKLIJST

Status
Niet open voor verdere reacties.

speed-up

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2003
Is er hier ook iemand die dit voor elkaar heeft gekregen?
En zou je dat dan met mij willen delen, want ik zoek zo iets.

popipipo, je link werkt niet :(.
En persoonlijk zou ik dit in Access doen. Dan is de meest eenvoudige oplossing vrij simpel.

link aangepast

LucHeyndrickx als ik zo vrij mag zijn , hoe doe je dat dan in acces , daar heb ik nog niet mee gewerkt.
Heeft u daar iets van in Acces?

Er is ook Open Source sfotware, vrij te gebruiken.
https://www.dolibarr.org/#features

Nooit Access gedaan.... tis wel en steile leercurve als je meteen iets als dit wilt.

Zoek ook ff bij de buren.
https://gathering.tweakers.net/forum/find?keyword=barcode+scanner+access
Dit is met Excel een poging en ze adviseren ook daar Access.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1672593

Nog meer Open Source tips:
https://medevel.com/top-5-free-and-...ystems-for-small-and-medium-sized-businesses/

Laatst bewerkt:
Ik heb inderdaad behoorlijk wat ervaring in Access. Als je even geduld hebt maak ik een klein voorbeeldbestand. Niet zo lang werk, maar helaas ontbreekt het me momenteel aan dat beetje tijd :). Morgen heb je het zeker

Als je wat wilt hebben zul je toch zelf ook iets moeten aanbrengen.
We zijn een site voor hulp met een excel bestand en niet voor een compleet programma aan te bieden.
Daar heb je marktplaats voor.

Popipipo heeft ergens gelijk... het is hier niet de bedoeling om een volledig programma aan te bieden. Als ik dat zou doen, dan zou ik trouwens mezelf behoorlijk dwars zitten, vermits ik het ook commercieel voor anderen maak :).
Een link naar een commerciële site geven.... past dat dan weer bij helpmij?
Maar goed, ik beschouw de vraag gewoon als een vraag hoe er aan te beginnen, vandaar ook een eerste opzet. Zie bijlage.
Open vooral de 2 formulieren die ik er in gezet heb, dan zie je alvast de invoer, en de voorraad (heel simplistisch... maar daardoor wellicht ook begrijpbaar)
Kijk ook hoe ik de relaties gelegd heb.
De formulieren zijn volledig met de wizard gemaakt... daar hoef je dus géén speciale vaardigheden voor te hebben. Tabellen zijn denk ik ook nog simpel. Die kan je uitbreiden zo veel je wil.
En de query... eventjes bekijken, en dan zal het ook wel lukken. Hier heb je in de ontwerpweergave ook ergens een keuze of je totalen wil, of een gewone lijst.

Voor de rest mijn excuses dat dit nu in het Excelforum is beland, want eigenlijk hoort dit dus in Access thuis.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Popipipo heeft ergens gelijk... het is hier niet de bedoeling om een volledig programma aan te bieden. Als ik dat zou doen, dan zou ik trouwens mezelf behoorlijk dwars zitten, vermits ik het ook commercieel voor anderen maak :).
Een link naar een commerciële site geven.... past dat dan weer bij helpmij?
Maar goed, ik beschouw de vraag gewoon als een vraag hoe er aan te beginnen, vandaar ook een eerste opzet. Zie bijlage.
Open vooral de 2 formulieren die ik er in gezet heb, dan zie je alvast de invoer, en de voorraad (heel simplistisch... maar daardoor wellicht ook begrijpbaar)
Kijk ook hoe ik de relaties gelegd heb.
De formulieren zijn volledig met de wizard gemaakt... daar hoef je dus géén speciale vaardigheden voor te hebben. Tabellen zijn denk ik ook nog simpel. Die kan je uitbreiden zo veel je wil.
En de query... eventjes bekijken, en dan zal het ook wel lukken. Hier heb je in de ontwerpweergave ook ergens een keuze of je totalen wil, of een gewone lijst.

Voor de rest mijn excuses dat dit nu in het Excelforum is beland, want eigenlijk hoort dit dus in Access thuis.

LucHeyndrickx bedankt hiervoor nu weet ik hoe ik verder moet om een voorraad beheer database te maken.
Bericht kan gesloten worden.

Laatst bewerkt:
Deze thread kan je zelf als afgehandeld zetten... iemand anders kan dit niet voor jou doen (tenzij de moderators wellicht).
Best ook doen, zodat we niet nodeloos schijnbaar onopgeloste vragen gaan herbekijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan