Magento base-url veranderd, site werkt niet goed meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ClaudiaWD

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2011
Beste forummers,

Ik zit vandaag al de gehele dag met een dramatisch probleem (waar ik dramatisch en beschamend genoeg zelf voor heb gezorgd). In verband met een gesprek over zoekmachinemarketing en optimalisatie, moest ik er van mijn stage-begeleider voor zorgen dat de websites wat beter gaan lopen.

Nou betreft het bij de ene een Magento winkel-systeem, waarbij eigenlijk de voorpagina (met een heleboel tekst) moet verdwijnen en de producten direct tevoorschijn komen.

Nu dacht ik dat wel even te doen voor mijn stagebegeleider (met mijn bergen aan kennis van Magento..... :confused:) en heb ik de base-url veranderd naar de link met producten. Stom natuurlijk, want nu is de gehele layout weg, en heb ik moeite om terug in mijn admin paneel te komen. Kortom, de website is compleet verpest!

Hoe kan ik dit terugdraaien? Ik heb ook in PHPMyAdmin gekeken, maar we hebben meerdere sites in ons Magento systeem staan, en ik denk dat daardoor in PHPMyAdmin nog wel gewoon de juiste link staat onder base-url. Ik hoop echt dat iemand me kan helpen, anders heb ik een giga probleem denk ik. :shocked:

En graag zou ik ook willen weten hoe je de voorpagina "skipped" of gewoon uitschakeld, zodat direct de producten tevoorschijn komen.

Bij voorbaat dank!

Is die site gehost bij een provider. Normaal maken ze als het goed is iedere 24 of 48 uur zo ongeveer een backup van je website. Dan kun je een backup terug laten zetten toch. Dat kost wel een paar duitjes, maar als je een giga probleem hebt dan is het dat wel waard. Bij wie heb je gehost. Morgen bellen. Of heb je hem zelf gemaakt???? Gehost.

De website is wel gehost, bij Yourhosting of connecthosting als ik me niet vergis.

Maar uit persoonlijke ervaringen zijn meestal de dingen toch wel zelf op te lossen, en ik neem ook aan dat je niet met één klik op de knop de complete webwinkel kunt verpesten en niet meer kunt terugdraaien. In dat geval ben ik nog veel ontevredener over Magento...

Oh ja sorry je deed voorkomen dat je met een dramatisch probleem zit. Website compleet verpest! Ik dacht zo de juiste oplossing voor jou te vinden. Ik denk dat je de voorpagina niet kunt skippen, omdat de html opmaak daar vaak van toepassing is. In ieder geval succes ermee. ;)

Hm, dan is het dus gewoon wat veranderen aan de HTML code? Dat is fair easy.

Maar hoe moet ik nou die base-url terugzetten in Magento? Want dat is me inmiddels nog steeds niet gelukt. Kom inmiddels via een omweg wel in het administratorpaneel, maar als ik dan de configuratie van de nederlandse site wil veranderen welke ik verpest heb, wordt ik dus gestuurd naar de link die ik ingesteld heb. Dus kom ik niet meer in dat scherm, en weet ik niet hoe ik het terug moet zetten...

Daar ben ik helaas niet wijzer van geworden.
Ik had ook al op Google gekeken, maar daar kwam ik uit bij één link die hetzelfde probleem had. Echter kreeg ik het daarmee niet opgelost...:(

Als jezelf al geen backup had, dan zou ik toch voor de optie gaan die ik al aangaf. Ik kan je hiermee niet verder helpen, wellicht iemand anders. :(

Laatst bewerkt:
Best wel stom om geen back-up te hebben, maar daar heb ik wel een reden voor. Omdat ik nog een stagiair ben bij mijn bedrijf (ik ben al wel werkend personeel, maar tijdens school geld mijn stage-contract), heb ik nog geen bedrijfslaptop. Ik ben het er eerlijk gezegd niet mee eens mijn laptop vol te gooien met bestanden van mijn werk, terwijl het eigenlijk een privé-laptop is. En die back-ups zijn ook ik weet niet hoe groot, omdat er ook nutteloze andere bestanden instaan (welke ik niet zomaar kan weghalen).

Vandaar dus. Gelukkig -ontopic- heeft iemand mij direct kunnen helpen met mijn probleem en is nu alleen de lay-out nog wat verpest. :p

Absoluut wel bedankt voor de hulp overigens.

Best wel stom om geen back-up te hebben, maar daar heb ik wel een reden voor. Omdat ik nog een stagiair ben bij mijn bedrijf (ik ben al wel werkend personeel, maar tijdens school geld mijn stage-contract), heb ik nog geen bedrijfslaptop. Ik ben het er eerlijk gezegd niet mee eens mijn laptop vol te gooien met bestanden van mijn werk, terwijl het eigenlijk een privé-laptop is. En die back-ups zijn ook ik weet niet hoe groot, omdat er ook nutteloze andere bestanden instaan (welke ik niet zomaar kan weghalen).

Vandaar dus. Gelukkig -ontopic- heeft iemand mij direct kunnen helpen met mijn probleem en is nu alleen de lay-out nog wat verpest. :p

Absoluut wel bedankt voor de hulp overigens.

Oh oke dat is fijn voor je. En werk ze nog met je stage. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan