MAGIC epub editor werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jafrako

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
Besturingssysteem
Win 365
Office versie
Office 365
Al jaren gebruik ik Sigil als epub editor waarin de tekst naar keuze kon worden bewerkt in een gewoon tekstvenster of in een htmlvenster waartussen met één druk op de knop kon worden gewisseld.
Een paar jaar geleden echter vond Sigil de html-editor voldoende en verving de geïntegreerde gewone tekstverwerker door een plugin. Voor mij maakte dat Sigil vrijwel onwerkbaar.

Gelukkig stuitte ik op de MAGIC epub editor die werkte als een kopie van de oudere Sigil versie. Ik ging die gebruiken en voor die paar dingen die Magic "nog" niet kon gebruikte ik Sigil.

Laatst gaf m'n laptop het op en dus een nieuwe gekocht. Sigil en Magic gedownload en geïnstalleerd. Maar Magic werkt niet. Van alles geëxperimenteerd maar het wil niet starten.

Heeft iemand een tip of een oudere versie van het Magic installatiebestand.

Ik ben een analytisch denkende beta en een geroutineerd computer gebruiker en voor ik op dit forum iets vraag heb ik al de nodige experimenten achter de rug. Maar .... ik ben geen IT-er die over alle vaktermen beschikt dus mijn uitleg is misschien gebrekkig en één van jullie mensen van wie ik desondanks een hoge pet op heb heeft de neiging vraagstellers te verwijten dat ze zich ondeskundig uitdrukken. Ja natuurlijk, ik raadpleeg een forum omdat ik ondeskundig ben.

Je geeft wel erg weinig informatie, anders dan ‘Magic werkt niet’. Daar kunnen we natuurlijk niet zoveel mee. De informatie die je wél geeft (nieuwe laptop) zou wel eens de sleutel kunnen bevatten. En dan vermoedelijk niet eens de laptop zelf (tenzij het een heel gek systeem is) maar bijvoorbeeld de geïnstalleerde Windows versie (als je Windows gebruikt).

Sowieso is het handig om te controleren of de huidige laptop voldoet aan de systeemeisen van de software. Zo heb ik zelf nogal wat cd’tjes liggen die prima op Windows XP werken, maar ja, dat draai ik allang niet meer. Kunnen dus eigenlijk de prullenbak in… In jouw geval zou het probleem wellicht kunnen zijn dat je software te oud is voor de (nieuwe) Windows versie. Dus graag toch maar wat meer info!

Mijn nieuwe laptop is een HP Probook met de recentste Windows 11.
Magic laat zich wel installeren maar als ik het programma wil starten met Magic.exe dan opent zich wel een venster maar verder blijft het stil.
Mijn gebruikte versie is weliswaar al oud maar nieuwere versies zijn niet te vinden. Wel kom ik steeds terecht bij iets heel anders dat ook Magic heet maar ook op een volstrekt onbegrijpelijke website die me doet vermoeden dat Magic een chinese kopie van een eerdere Sigil versie is. Daar doet die site ook niet geheimzinnig over want Sigil is freeware.

Maar ik ga niet meer aan een dood paard trekken want na mijn helpvraag op dit forum heb ik alsnog een site met vrijwel alle versies van Sigil gevonden waar versie 0.9.14 van 2018 werd aangeduid als de laatste met de door mij begeerde faciliteit. Daar werd ook duidelijk en ietwat onvriendelijk dat aangegeven dat ze ondanks talloze klachten niet van zins waren de begeerde faciliteit weer in te voeren. Dan zoek je maar in de lijst met alle nog beschikbare versies naar de laatste die de gewenste faciliteit wel in huis heeft en dat blijkt versie 0.9.14 te zijn van 2017. Die heb ik nu gëinstalleerd en die kan nog wel een aantal jaren mee. Sigil heeft in z'n nieuwe jasje voor mij en aan de reacties te zien vele anderen afgedaan als epub-editor.
Jammer want in allerlei epub-editor tests stond het altijd bovenaan.
Tja ... freeware hè. Die jongens willen knutselen en uitvinden en geld, klanten en service interesseert ze kennelijk minder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan