magic mouse problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

chava

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2009
Berichten
49
Goedemorgen allemaal (of middag/avond),

Ben sinds april dit jaar eigenaar van een 21 inch iMac(late 2009).
Heb jaren lang met Windows gestoeid en was Microsoft meer dan zat, vandaar....
Ben tevreden over de iMac, dat wel, het was even wennen en weet nog niet alles natuurlijk, stap voor stap.
Waar ik echter absoluut ontevreden over ben is die muis!
Eerlijk gezegd...ik vind dat die muis zuigt!
Uiteraard realiseer ik me dat ik ook aan de muis moet wennen en dus ben ik nu een aantal maanden bezig met dat kreng, echter nog steeds geeft dat ding mij problemen en dan heb ik het over dat slepen moeilijk gaat, het is alsof de muis geen grip krijgt op het te slepen raampje of bestandje, voorts vind ik de snelheid belabberd, heb het op hoogst staan en nog lijkt het wel een slak die afremt in de bocht!
Ook de cursor vind ik moeilijk doen, vaak moeilijk te plaatsen.


Vraag 1: Zijn er mensen onder jullie die dit ook zo ervaren?

Heb uiteraard eens wat onderzoek gedaan op het net, kwam daar wel opmerkingen tegen over deze muis, maar oplossingen niet echt.
Enige dat ik vond is een adres MagicPrefs met een te downloaden progje dat de muis sneller zou maken (dus dat is een optie) en voorts zou dat progje mij een fiks aantal extra mogelijkheden geven met mijn muis.

Nu is mijn tweede vraag of iemand van jullie bekend is met dit progje en of het jullie muisgebruik heeft verbeterd?

een groet

Chava
 
Vraag 1:
Nee, ik had een oude iMac, maar die was wel erg oud. Gek dus dat de muiskwaliteit dan achteruit gaat.
Vraag 2: Ik denk dat je het kan proberen, in het ergste geval moet je het weer verwijderen.
 
bedankt voor je reactie, ik wacht nog een paar dagen met welke actie dan ook, wie weet komen er meer reacties.
:thumb:
 
Ja, die MagicPrefs is een prima programma. Aan de muis heb ik ook moeten wennen, maar je kan praktisch elk willekeurig muisje aan je Mac hangen. Vooral het swipen is mijns inziens erg moeilijk. Probeer trouwens eens je voorkeuren van je muis eens weg te gooien.
 
de voorkeuren weggooien?? :confused: welke voorkeuren hebbie het over dan?
 
De MagicMouse is gewoon goed in te stellen onder snow leopard onder syteemvoorkeuren, muis. Ik heb de genoemde problemen niet van de topic starter en de MagicMouse is gewoon een geweldig ding.

Ik heb hem zo ingesteld.
k3x3j7.jpg
 
Laatst bewerkt:
vreemd, zo heb ik hem ook ingesteld lol....en nog is ie zo langzaam als een slak en al die andere zaken kloppen ook niet naar mijn smaak, ben niet zo'n hevige gamer, maar speel graag wat spelletjes, meestal spelletjes waar snelheid bij te pas komt en dan word ik niet goed wanneer dat ding gewoonweg commando's weigert:(
Maar goed, ik zal dat progje downloaden en uit proberen en zien wat het doet.

Een goede ondergrond is idd essentieel en ik heb er al wat achter de rug moet ik je zeggen, iig werkt ie op glas helemaal niet jammer genoeg.
Momenteel heb ik iets van een kunststof, een soort van bureaudekje in een walgelijke kleur groen hahaha, maar ach...je probeert wat, werkt wel ietsje beter, nadelig is dan dat je in een tsjirt een kleefarm krijgt, het zweet dat kunststof. Verplicht in de zomerhitte computeren met een mouwtje ;)

Heb net gekeken naar een fijne logitechmuis, die heb je in tig soorten en maten en ze zijn goed, dit als dekking voor als ik dit kreng in de gracht gooi! ....

Ik hou jullie op de hoogte en bedankt voor het reageren.

heb het goed
 
Ik heb zo'n steelseries muismat en dat werkt perfect. Maar denk dat je MagicMouse gewoon defect is en contact moet opnemen met Apple voor vervanging als je nog garantie hebt. Mijn MagicMouse doet het gewoon zonder haperingen op een willekeurige ondergrond, kan hem gewoon zelfs gebruiken op mijn bureau zonder muismat.

En anders nieuwe batterijen erin en hem een keer opnieuw laten herkennen door de bluetooth. Of gewoon een keer een PRAM reset uitvoeren als je teveel hebt lopen klooien met je muisinstellingen.

http://support.apple.com/kb/ht1379
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zo'n steelseries muismat en dat werkt perfect. Maar denk dat je MagicMouse gewoon defect is en contact moet opnemen met Apple voor vervanging als je nog garantie hebt. Mijn MagicMouse doet het gewoon zonder haperingen op een willekeurige ondergrond, kan hem gewoon zelfs gebruiken op mijn bureau zonder muismat.

En anders nieuwe batterijen erin en hem een keer opnieuw laten herkennen door de bluetooth. Of gewoon een keer een PRAM reset uitvoeren als je teveel hebt lopen klooien met je muisinstellingen.

http://support.apple.com/kb/ht1379

Nou.....ik had al een versie van deze muis, die deed helemaal niks goed en dus onder garantie een nieuwe weten te krijgen, lang op gewacht maar gekregen, ik blij, helaas..... maar wie weet, is dit gewoon een muis die niet bij me past, werk er nu best wel lang mee en nog heb ik regelmatig ellende. Ik kan uiteraard gewoon op bureaublad werken met deze muis, maar ik vind het geluid dat dit veroorzaakt minder, een van de redenen dat ik voor een iMac ging is het geluidloze...ik hoor niets, wat dat betreft ben ik zeer tevreden, en dan is het schrapen van een muis voor mij een ergernis.
Batterijen zijn goed, bluetooth reeds enkele malen opnieuw laten herkennen, mijn instellingen zijn slechts 2x veranderd door me, dus daar kan het denk ik niet aan liggen.

Heb dit weekend besloten deze muis in een werkdoos te bewaren en heb een fijne draadloze LogitechMX gekocht, die muizen ken ik goed, ik had overigens een van de eerste draadloze muizen van Logitech en daar heb ik ruim 6 jaar prima mee gewerkt, was er enorm tevreden over;)

Jammer van deze MacMouse het leek zo leuk.

Bedankt allemaal voor het meedenken, wat mij betreft kan dit topic op slot.

een groet


:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan