Maginon IP Securitycamera

Status
Niet open voor verdere reacties.

LelyTekkel

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2003
Hallo HM'ers,

Ik heb bij de Aldi een Maginon IPC-20C ip camera gekocht. Ik had al eens eerder een Skytronic gekocht en vrijwel zonder al te veel problemen kunnen aansluiten. Mijn router vond hem gewoon. Maar bij de maginon lukte het niet. Ik heb de Skytronic al helemaal uit het netwerk gehaald en van alles geprobeerd. In de settings van de router durf ik niet te veel te klooien omdat ik niet weet wat de meeste termen betekenen. Kan iemand mij helpen? Ik heb een Huawei hg655d router van Online en volgens de beschrijving van de camera heb ik gewoon de software geïnstalleerd, vervolgens heb ik hem voor de installatie in het netwerk direct met een kabel aan de router gehangen maar ik krijg hem niet in beeld. :shocked:

Wie oh wie....

Groet...,

Peter

heb je deze met de netwerkkabel op je router aangesloten?
Heeft jou router PoE?
zo nee hoe krijgt deze dan spanning, met andere woorden waar doe je de stekker in voor het stopcontact.

Er zit een combi kabel bij. De camera krijgt aparte voeding. Het gaat dan ook puur om dat de router mijn camera niet ziet. De camera is ook aan want ik zie als het wat donkerder is ook de rode lichtjes van het I.R. oplichten. Op de foto zie je de aansluitingen. Ik heb ook het gegevensblad erbij gedaan. Meer info over de camera vind je hier.. Camera_Parts-03.jpg

Laatst bewerkt:
Je router vond hem gewoon?
Dus dan weet je het ip adres toch?
Kun je dat in de software invullen?

Was het maar waar André. Dat is juist het probleem. Ik heb zelfs 2 andere netwerkkabels geprobeerd. De router vind hem niet. Ik ben eerlijk gezegd bang dat de andere camera en deze met elkaar conflicteren. Maar ook daarvoor heb ik de andere eerst geheel verwijderd en toch kon de router deze camera niet vinden.

Kun je de nieuwe cam niet resetten? Zodat je zeker weet dat ie van DHCP wertk... het zou niet de 1e keer zijn dat ie al een keer gebruikt is...
Gebruik eerst alleen de nieuwe.
Heb je de oude dan ook aan gesloten?

De oude was een ander merk maar dat was geen probleem. Ook resetten is al gebeurd. Ik ga nu eerst even de vorige router van Online aansluiten. Die heb ik nog en wie weet vind die hem wel.

Allemaal bedankt voor de hulp. Ik heb zojuist de helpdesk gebeld en ik ga de camera opsturen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan