Mail bevriest met NOD32

Status
Niet open voor verdere reacties.

knarfje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2001
Hoi.

Na veel positieve reacties gelezen te hebben ben ik ook overstag gegaan voor nod32.

Opzich draait ie wel lekker alleen als ik mail verstuur dan bevriest de boel zo`n seconde of 20 !!!
Heel irritant is dat want je kan intussen niets doen.
Is er iets overbekent en weet iemand misschien een oplossing??

Ik heb de nieuwste versie en de laatste updates zijn gedaan.

Thanks.

Ik heb zelf ook Nod32 geinstalleerd, en heb geen problemen met verzenden van mail (O.E 6). Gaat juist heel erg soepel. Krijg je ook geen foutmelding van je mailprogramma?

Laatst bewerkt:
Nee, ik krijg geen foutmelding en ik gebruik geen outlook express maar Incredi Mail.

Geplaatst door knarfje
Nee, ik krijg geen foutmelding en ik gebruik geen outlook express maar Incredi Mail.

Schakel IncrediMail eens uit en schakel vervolgens O.E weer eens in, en kijk dan eens of je pc nog "bevriest"

Je kan dit vinden onder Start > Eigenschappen > Tabblad Menu Start > Aanpassen > Tabblad Algemeen. Onder E/Mail kan je dit instellen en ook weer later terug zetten.

Laatst bewerkt:
Hmm, Met OE dus geen probleem.

Zit het dus in IM.
Het is trouwens zo dat ie alleen bevriest met mail VERZENDEN en niet met mail ophalen:( :(

Wat je kan proberen is het volgende, open NOD32 en klik op IMON vervolgens op de knop "Setup", op tabblad "pop3" klik je vervolgens weer op "Setup" je komt dan in het menu "Setup compatibiliteit" hier kan je de schuifregelaar, in jou geval iets naar links schuiven. Let wel, je krijgt dan een maximale compatibiliteit maar een mindere efficientie.

Geplaatst door knarfje
Hmm, Met OE dus geen probleem.

Zit het dus in IM.
Het is trouwens zo dat ie alleen bevriest met mail VERZENDEN en niet met mail ophalen:( :(

Dan zou ik je adviseren om eerst de tip van huijb uit te proberen. Lukt dit niet, verwijder dan IncrediMail en gebruik dan O.E 6 of Thunderbird (Mozilla) als alternatief.

Jammer, de tip van huijb heeft niet geholpen.

Om een ander mail programma te nemen i.p.v Incredi mail is voor mij geen optie, daar ik IM veel te leuk/mooi/gezellig vind met alle mooie achtergronden en animaties die er mee mogenlijk zijn.
Ik denk dus helaas dat nod32 eraan moet geloven, jammer want ik vind het een heel prettig programma.

Wat je zou kunnen doen is even een mail sturen naar NOD32 Nederland, info@nod32.nl Heb je binnen twee dagen geen antwoord laat het hier dan even weten, dan zal ik proberen om een relatie van ons (lees Helpmij) aan te spreken.

Ga ik direct doen, bedankt voor de info.

Ik laat hier zeker nog van me horen.:thumb:

Krijg de mail direct terug met de melding:

Your message cannot be delivered to the following recipients:

Recipient address: info@nod32.nl
Reason: Server rejected MAIL FROM address.
Diagnostic code: smtp;550 5.7.1 This system is configured to reject mail from 195.121.6.27 (Host blacklisted in list.dsbl.org)
Remote system: dns;mx.is.nl (TCP|195.121.6.27|55683|213.133.33.168|25) (is.nl MailSite ESMTP Receiver Version 6.1.20.0 Ready)

Dit betekent dat wanneer er een mailserver op één (of meerdere) van op een blacklists staat vermeld, wordt e-mail van deze mailserver geblokkeerd.

Wil je het eens proberen te versturen met OE. Ik gebruik dit adres ook maar krijg niets terug.

Geplaatst door knarfje
Jammer, de tip van huijb heeft niet geholpen.

Om een ander mail programma te nemen i.p.v Incredi mail is voor mij geen optie, daar ik IM veel te leuk/mooi/gezellig vind met alle mooie achtergronden en animaties die er mee mogenlijk zijn.
Ik denk dus helaas dat nod32 eraan moet geloven, jammer want ik vind het een heel prettig programma.

De keus is uiteraard aan jou. IncrediMail is inderdaad een leuk E-mail programma. Is alleen jammer dat Nod32 eraan moet geloven terwijl de oorzaak toch duidelijk IncrediMail is. Je kon je mail wel versturen met O.E toch?

Ik zal ondertussen eens zoeken of we de oplossing kunnen vinden voor jouw probleem met IM. Ik heb zelf ook eens IM erop gehad in combinatie met Nod32. Dit leverde geen enkel probleem op. Wat je alvast kan proberen is om IM te deinstalleren via Configuratiescherm > Software en dan weer opnieuw installeren. Sluit je pc wel af na deinstallatie en start dan weer op. Ga dan naar de map Program Files en verwijder de map IncrediMail als deze nog aanwezig is. Lukt het niet om deze in de normale modus te verwijderen, dan wel in de veilige modus. Run hierna een cleaner (b.v CCleaner) om de resten te verwijderen.
Maak wel een back-up van je belangrijke mails e.d voordat je IncrediMail verwijderd!

Geplaatst door huijb
Dit betekent dat wanneer er een mailserver op één (of meerdere) van op een blacklists staat vermeld, wordt e-mail van deze mailserver geblokkeerd.

Wil je het eens proberen te versturen met OE. Ik gebruik dit adres ook maar krijg niets terug.

Is nu gelukt..(mail met O.E te versturen)

Ik wacht nog ff met IM te verwijderen en wacht ff nog reacties af met andere opties.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door huijb
Wat je zou kunnen doen is even een mail sturen naar NOD32 Nederland, info@nod32.nl Heb je binnen twee dagen geen antwoord laat het hier dan even weten, dan zal ik proberen om een relatie van ons (lees Helpmij) aan te spreken.

:thumb: :thumb:
Dit was het antwoord:
In controle centre amon kunt u in setup exclusion uw mail pakket of de directory zetten zodat dat niet door amon gescand word, dit is altijd een kwestie van experimenteren

En idd, het werkt nu PERFECT.
Dat is pas service van nod32, binnen twee dagen probleem opgelost.

Grote klasse.
:D :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan