Mail binnen exchange doorsturen naar pop3 mailbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

folkifoon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 nov 2009
Op kantoor gebruiken wij een Windows 2003 server. Er is een algemeen maildomein, bijv. www.algemeen.nl.
Via Popcon worden de mailtjes opgehaald van een pop3 box op een externe server waar het domein staat.
Nu zit er een collega tijdelijk op een andere lokatie. Zijn mailadres, bijv. pietje@algemeen.nl haalt hij op in Outlook via pop3.
Nu is er het volgende probleem: hij ontvangt alleen mailtjes van buiten kantoor, of bijvoorvbeeld verzonden via gmail.
Als iemand van binnen kantoor (vanuit een @algemeen.nl mailbox) een mail naar hem stuurt blijft deze "binnen".
Is het ergens in te stellen dat de server het mailtje wel het internet opschiet, het daarna in de pop3 mailbox komt zodat ook buiten kantoor de mailtjes kunnen worden opgehaald?

Ik heb dit topic http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=373153&highlight=email gelezen, maar vond daar niet de oplossing.

Laatst bewerkt:
Op de Exchange server kun je POP of IMAP services aanzetten. In de router/firewall zet je dan de poorten open die hier voor nodig zijn.

Je collega kan dan de mail via POP of IMAP van de Exchange server afhalen ipv de POP server bij de provider.

Ik ben er meer voorstander van om een VPN tunnel naar de zaak te maken en gewoon via Exchange te mailen. Dan staan ook de verzonden items op de Exchange server en worden deze in de backup meegenomen + er is altijd terug te zien wat deze persoon via zijn zakelijk account verzonden heeft, mocht daar ooit aanleiding toe zijn.

Dan gaat het niet werken, ik zoek naar een andere oplossing. Bedankt.

Ik ben geen gecertificeerd Exchange expert dus misschien zit ik er naast maar voor zover ik weet zal Exchange altijd de mail binnen zijn organisatie houden omdat Exchange verantwoorderlijk is voor dat maildomein.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan