Mail binnenhalen Outlook 2007 i.c.m. KPN Planet lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Ik krijg mijn outlook 2007 (besturingssysteem Windows Vista) niet juist ingesteld zodat mijn mail niet binnen kan halen. Ik heb een KPN Planet plus bellen abbonement.

Bij accountinstellingen heb ik de volgende instellingen ingevuld:

Inkomende mail: mail.kpnplanet.nl

Uitgaande mail: smtp.kpnplanet.nl

Verder heb ik bij username mijn gebruikersnaam zonder @kpnplanet.nl en mijn wachtwoord ingevuld, maar krijg steeds de melding dat naam en / of paswoord onjuist zijn. (terwijl deze op mijn andere machine goed functioneren)

Het versturen van de mail werkt echter wel (testen instellingen) aangezien ik deze op een andere pc (met besturingssysteem Windows XP) zonder probleem kan binnenhalen.

Het ontvangen van de mail mislukt echter telkens, terwijl ik zeker weet dat de gebruikersnaam en wachtwoord juist zijn.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn ??

Heeft iemand ook soortgelijk probleem meegemaakt ??

Laatst bewerkt:
Misschien kun je op de andere machine de instellingen even nakijken. Ik denk dat je een fout hebt gemaakt bij inkomende mail. Overigens wel raar dat er wordt aangegeven dat naam en/of wachtwoord onjuist is als je wel kunt aanmelden om te versturen.

en als je je gebruikersnaam@kpnplanet.nl invult?

De mailservers verschillen per provider, dus je kunt waarschijnlijk in de handleiding van kpn vinden welke het moeten zijn.

In de handleiding van kpn staan de volgende instellingen:

Inkomende mail (POP, POP3): pop.kpnplanet.nl
Uitgaande mail (SMTP): mail.kpnplanet.nl

Maar deze werken ook niet.
Ook de gebruikersnaam met @kpnplanet.nl doet het niet. ik sta voor een raadsel...

Misschien kun je op de andere machine de instellingen even nakijken. Ik denk dat je een fout hebt gemaakt bij inkomende mail. Overigens wel raar dat er wordt aangegeven dat naam en/of wachtwoord onjuist is als je wel kunt aanmelden om te versturen.

De instellingen om de andere machine zijn exact hetzelfde... Snap er niks meer van... :(

Heb je een virusscanner geinstalleerd? Ik heb momenteel ook gezeik met Norton en mijn POP-mail in Windows Live Mail. Altijd hetzelfde :P

Heb je een virusscanner geinstalleerd? Ik heb momenteel ook gezeik met Norton en mijn POP-mail in Windows Live Mail. Altijd hetzelfde :P

Ja, ik heb AVG als virusscanner geïnstalleerd, maar die draait ook op de gewone pc dus daar kan het niet aan liggen. Het enige wat ik kan bedenken dat er ergens een blokkering in Vista zit omdat beide laptops met Vista het probleem hebben en de gewone pc met XP nergens last van heeft en de mail keurig binnen haalt...

Wat voor merk en type router heb je? Er zijn bekende problemen bij sommige Linksys routers.

Overigens kun je proberen om bij uitgaande mail het vinkje weg te halen voor "My outgoing server (SMTP) requires authentication." (of de nederlandse variant hiervan) Dit heeft blijkbaar al een hoop mensen geholpen met Vista + Outlook 2007

Wat voor merk en type router heb je? Er zijn bekende problemen bij sommige Linksys routers.

Overigens kun je proberen om bij uitgaande mail het vinkje weg te halen voor "My outgoing server (SMTP) requires authentication." (of de nederlandse variant hiervan) Dit heeft blijkbaar al een hoop mensen geholpen met Vista + Outlook 2007

Deze vraag stelde ik namens een goede kennis van mij welke met dit probleem zit. Heb geen idee wat voor merk router het is welke hij gebruikt, maar zal jou tip eens toe gaan passen. Zodra ik meer weet zal ik het hier vermelden. Alvast bedankt voor uw reactie !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan