mail blijft hangen in Postvak Uit, is echter wel verzonden... Outlook 2007 / Exchange

Status
Niet open voor verdere reacties.

amaudi

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2009
Ik heb sinds een week een vreemd probleem. Mail die gestuurd wordt vanuit een extern pakket (in ons geval Unit4) blijft hangen in "Postvak Uit" van de gebruiker. Echter wordt de mail wel verstuurd en overige mail (intern/extern) gaat gewoon goed.

Alleen dus de U4-mail (een simpele mail, met een PDF bijlage) blijft staan. :mad:

Ik had van te voren geen updates gedaan op de Exchange Server (2007), ondertussen wel (SP3) om te kijken of dit hielp. Niet dus. :(

Verder heb ik het profiel al eens verwijderd, nieuwe installatie van Outlook (ook 2007), werken in cached mode, maar nog steeds heeft niets geholpen. Heeft iemand nog een idee??

Bel eens met de helpdesk van Unit4; wellicht een foutje in hun software

Ron

Dat was ook mijn eerste gedachte, ze hebben er ook naar gekeken, maar daar was niets mis. :confused:

Geachte ,

Ik heb een identiek probleem, echter met Microsoft Dynamics AX.
Een orderbevestiging, gegenereerd door AX, wordt aangeboden aan Outlook 2007 waarbij een mail wordt gegenereerd met een pdf als attachment.

Ook in ons geval blijft het bericht staan in Postvak UIT.
Ieder ander mailbericht wordt keurig verstuurd. Ook indien je bv. via de verkenner een pdf selecteert, en deze laat versturen als bijlage loopt het proces keurig door.

Ook in ons geval begonnen de problemen eind januari.

Heb je inmiddels al een oplossing gevonden voor jullie probleem?

Graag een eigen topic aanmaken. Het is niet toegestaan mee te liften in iemand zijn / haar topic.

Graag een eigen topic aanmaken. Het is niet toegestaan mee te liften in iemand zijn / haar topic.

@crash:Het is niet mijn bedoeling mee te liften, ik wil alleen aangeven dat het probleem schijnbaar niet alleen binnen Unit4 voorkomt, hetgeen het troubleshooten wellicht vereenvoudigt.

Daarnaast lijkt het mij dat je een behoorlijke versnippering binnen je forum krijgt indien hetzelfde onderwerp onder diverse topics terugkomt. Daarmee schiet je je doel voorbij.

Maar ik zal de regels van dit forum respecteren en mijn vraag anders formuleren:

@amaudi
Geachte topicstarter:
Op verzoek van de moderator formuleer ik mijn vraag anders:
Heb jij inmiddels al een oplossing voor jouw probleem gevonden? Anders zou ik graag met je meedenken.
Je kunt bv. proberen Outlook in safemode te starten, en te controleren of e.e.a. dan wel werkt. Dit zou suggereren dat een invoegtoepassing in de weg zit.

Groet,

LBRADIO

Laatst bewerkt:
Het is geen versnippering van het forum, het is iets wat wij al jaren hanteren en ook in onze voorwaarden vermeld hebben staan. We zijn geen Tweakers, waarbij je eindeloos in dezelfde topic moet door gaan, omdat nu eenmaal een topic over een onderwerp geplaatst is.
Op verzoek van de moderator formuleer ik mijn vraag anders:
Dit klopt dus niet, ik heb je niet verzocht je vraag anders te formuleren, maar om een eigen topic te starten. Vriendelijk verzoek niet de woorden van een ander te verdraaien.;)

Laatst bewerkt:
Dit klopt dus niet, ik heb je niet verzocht je vraag anders te formuleren, maar om een eigen topic te starten. Vriendelijk verzoek niet de woorden van een ander te verdraaien.;)

Je hebt gelijk. Excuses.

Laatst bewerkt:
@ Ibradio: Probleem heb ik nog steeds niet opgelost, dus ideeen / oplossingen zijn welkom. Het lijkt er inderdaad op dat jouw probleem hetzelfde is. Safemode heb ik nog niet geprobeerd, wel een goeie om de eea uit te kunnen sluiten.

@Crash; Op zich valt voor allebei wat te zeggen; je kunt ieder (in de basis hetzelfde) probleem als apart topic maken, waardoor je een probleem stuk voor stuk behandeld. Echter zou een beantwoorder die de oplossing heeft dan ook een aantal topics moeten beantwoorden.

Op deze manier houdt je ieder topic an sich clean en overzichtelijk, dus tja, ik snap het wel, in deze heb ik er geen probleem mee.

Beste Amaudi,

Ik heb een aantal zaken kunnen uitsluiten:
Invoegtoepassingen uitschakelen <Exchange clientextensies> Outlook scan / gemachtigdentoegang, opdrachten voor extensies van Exchange.
ook het starten van Outlook in Safemode heeft niet het gewenste resultaat.

Ik blijf meezoeken.

Als het ook bij jou zo eind januari is ontstaan, zou ik denken dat er een update ligt te dwarsbomen..... Ik ga eens even checken welke updates er rond die tijd geïnstalleerd zijn. Thanks!

Het is inderdaad eind januari ontstaan.
Interessante ontwikkeling: het effect treedt niet bij alle gebruikers op.
1 pc: Ik heb een Dynamics AX sessie openstaan, vervolgens via Outlook meerdere accounts gekoppeld. 1 mailaccount met de geschetste problemen, en 1 mailaccount waarbij mail wel keurig vertrekt.
Hieruit maak ik in ieder geval op dat AX niet de veroorzaker is. Dit zou ook bijna niet mogelijk zijn, aangezien de berichteninterface van Outlook gebruikt wordt.
Ook de lokale installatie van Office / Outlook kan worden uitgesloten, aangezien op eenzelfde installatie -echter alleen met een andere mailbox gekoppeld- het issue afwijkend gedrag vertoont.

Het lijkt erop dat in mijn geval binnen specifieke mailboxen fouten optreden.
In ieder geval is het issue te simuleren (wat op zich wel weer zo prettig is bij troubleshooten) en is het wat mij betreft geisoleerd binnen de mailbox zelf (ongeacht de pc waarop de mailbox gekoppeld is).

Graag hoor ik van jou of bij jullie ook accounts zijn waarbij e.e.a. correct werkt, en accounts met probleemgedrag, en of je bovenstaande herkent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan