Mail blijven ontvangen en lezen op 2 Lap-Tops/tablet/2 smart phones

Status
Niet open voor verdere reacties.

fn008511

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 apr 2016
Hallo,

Sinds een paar weken heb ik het wachtwoord op mijn lap-top voor Ziggo webmail veranderd. Sindsdien is de oude mail "verdwenen" van de smartphone van mijn vrouw en kan ze haar "oude" mail niet meer terug lezen.
Op 1 of andere manier wordt er op 1 van de 2 laptops mail binnen gehaald van de Ziggo server(eraf gehaald?) waardoor je die mail van die dag niet meer kan "lezen" op de andere laptop/tablet/smartphones! Dit was daarvoor wel mogelijk.

Wat moet ik invoeren/herstellen op welke apparaten om alle oude/nieuwe mail te blijven ontvangen/lezen op alle apparaten?
Voorheen had ik een POP3 account van Ziggo(was Casema), maar bij het aansluiten van mijn nieuwe Modem/Router(CiscoEPC3928) schijnt het een IMAP account te moeten zijn?! Heeft te maken met synchronisatie??

Ik zie door de bomen(mails) het bos niet meer!!!

Bedankt vast;
M.vr.Gr. Niko Verheij

Er is een behoorlijk verschil tussen IMAP en POP. Bij Imap werk je a.h.w. op de mailserver; elke handeling daar werkt dus door op alle mails die je bewerkt. Als je dus een mail verwijdert bij een IMAP account, is die op alle apparaten weg. Bij POP blijft alles in beginsel op de mailserver staan en haal je op elk apparaat een kopie binnen van de mail op de server. Als je dan op de ene telefoon een mail verwijdert, staat die op de laptop nog gewoon in de mailbox. Afhankelijk van wat handig voor je is, moet je dus kiezen voor POP of IMAP. De meeste providers laten je kiezen wat je wilt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan