Mail delen met meerdere gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geert77

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2007
Berichten
63
Hallo allemaal,

Binnen ons bedrijf maken we gebruik van Microsoft Outlook. Hiervoor draait een aparte mailserver.

Mail die binnen komt wordt nu door iedere gebruiker individueel in een mapje opgeslagen in zijn eigen mailbox. Met als gevolg dat collega's hier geen zicht op hebben.

Is er een methode of softwarepakket om deze mail op een gemakkelijke wijze te kunnen delen?

Wij zullen toch niet het enige bedrijf zijn met dit probleem. Hoe lossen andere bedrijven dit op?

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Met vriendelijke groet,

Geert
 
Laatst bewerkt:
Wij hadden bij mijn vorige werkgever in MS Exchange een optie aangevinkt waarbij elke binnenkomende en uitgaande e-mail naar een soort van 'verzamel' e-mail box gekopieerd werd.

Zo kon de directie exact zien wat er gaande was aan e-mail verkeer zowel intern als extern.

(Big Brother is watching you!!!)

Dit is waarschijnlijk een goede optie voor jou om te realiseren mits je Exchange heb. Je Outlook 'kijkt' dan min of meer in Exchange of daar e-mail voor jou aanwezig is. Mail blijft in dit geval ook op de server, en wordt dus niet lokaal opgeslagen.

Gr. benthouse
 
Hoi Geert,

Tenzij jij de beheerder van de mailserver bent, heb je daar geen recht toe.
MsExchange biedt mogelijkheden om dit te regelen.
Uit hoofde van privacy ligt de toestemming om mail te delen uiteraard bij degene voor wie die mail bestemd is.
M.a.w. iemand geeft rechten aan andere gebruikers in de serveromgeving om zaken in te kunnen zien, te kunnen wijzigen etc.
 
Als het IMAP-protocol door de mailserver wordt ondersteund ben je er ook al.

Gewoon 1 e-mailaccount maken die iedereen in z'n client heeft.
IMAP wordt gesynchroniseerd op de server dus als 1 iemand hem leest zal hij bij een ander als "Gelezen" verschijnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan