Mail doorsturen van https://outlook.office.com/mail/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is zijn reden dat hij dit heeft gedaan, volgens jouw?
Het lijkt mij een bewuste keuze.
 
Dat gebeurt hier heel vaak en was ik al bang voor: vragen naar de redenen. Zijn die echt nodig voor jullie meedenken?

En ja: die optie staat uit vanwege veiligheid. Het gevolg is dat alle medewerkers nu handmatig doorsturen, en het nog onveiliger wordt (kans op fouten). Maar liever terug naar de inhoud. Dank.
 
Het lijkt mij dat hij wil voorkomen dat gevoelige mail wordt doorgestuurd naar een persoonlijk adres, waarna er geen controle meer over is.
Stel je voor dat dit op een laptop komt die niet beveiligd is volgens de procedures van het bedrijf, en belangrijke dingen uitlekken als een laptop ontvreemd wordt?
We leven tegenwoordig in 2022, en niet meer in 2002 toen privacy en veiligheid niet echt een punt was.

Ik zie geen reden om na te denken over een alternatief. Het is immers de keuze van het bedrijf. En aan het omzeilen van beveiligen doen we niet mee op dit forum.
En je werk staat ook niet te springen bij een ontvreemding van een laptop melding te doen bij het Autoriteit Persoonsgegevens omdat er data buiten de werkvloer is gekomen.

Oplossing: Vertel dit bij aan baas, en die mag voor een oplossing zorgen.
En anders moet je maar constant op Outlook inloggen, daar waar de mail thuishoort.
Je kan het proces makkelijker maken met snelkoppelingen, bookmarks en passwordmanagers als het inloggen op de Outlook van je werk teveel werk is.

Ik vind het bovendien al opmerkelijk dat de medewerkers de boel nu per stuk gaan doorforwarden. Misschien kan je dit ook even melden?
Dan kan je baas nog even dit duidelijk in een interne mail uitleggen.
 
Laatst bewerkt:
Onze baas is een idioot die niet naar 35 medewerkers luistert. Maar goed, ik zit hier kennelijk op het dominees.forum.
Er is niets illegaals aan, het is onze eigen mail. But never mind. Ik denk dat je de oplossing gewoon niet weet. Mag best, zeg dat dan gewoon.
 
Onze baas is een idioot die niet naar 35 medewerkers luistert. Maar goed, ik zit hier kennelijk op het dominees.forum.
Er is niets illegaals aan, het is onze eigen mail. But never mind. Ik denk dat je de oplossing gewoon niet weet. Mag best, zeg dat dan gewoon.

Whut?
Net zei je nog dit:

En de mails zijn uit naam van het bedrijf waar je voor werkt. Duidelijk toch?

En het feit dat je baas niet luistert. Misschien is er een andere hoofdverantwoordelijke, en anders moet je even de HR erbij betrekken.
De sfeer moet immers niet om zeep geholpen worden binnen een bedrijf, en anders raad ik aan om te vertrekken als de tijd erop zit.
 
Laatst bewerkt:
Oh boy, het is een zeer ingewikkeld 'bedrijf' met allemaal mensen van IQ > 180. Allemaal zelfstandigen die alles al geprobeerd hebben. Heb geen zin alles hier uit te leggen, maar Het. Is. Onze. Mail.
Wat wil je nog meer? Mijn BSN? Adres?

Dit is een technisch forum, en meestal een ******* goed. De moraal los ik zelf wel op, geloof me. Er is dus een methode, maar jij wilt haar niet geven?
 
De mail is van jouw, maar de dienst en de restricties om te mailen wordt door je werk geleverd. Je baas wil gewoon orde op zaken hebben wat betreft veiligheid. Waarom zou je daar om heen willen werken? Laksheid? Luiheid? Om ruzie te zoeken?

Als de baas wilt dat je verplicht een footer hebt, dan is dat gewoon zo.
Als de baas wilt dat de mail achter een vier-dubbele 2 Factor-Authenticatie zit, dan moet je dat respecteren.
Ga je tegen de regels in, dan is het kans op staande voet ontslag! Zo simpel is het.

We kunnen wel technische oplossingen verzinnen, maar dan gaat het over het omzeilen van beveiligen. En daar doen we niet aan mee....
 
Is niet zeer ingewikkeld. Is gewoon policy bij een normaal functionerend bedrijf heden te dage. M.a.w. Helpmij werkt hier niet aan mee en gaat deze topic op slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan