Mail en @home

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rimsic

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 jan 2005
Berichten
3.143
Hey,

Ik zit al een tijdje met een probleem wat ik eigenlijk maar provisorisch heb opgelost door een ander programma te nemen: Thunderbird.

Probleem
Wanneer ik alle instellingen bij het programma Mail invoer (mail.home.nl). Dan is het niet mogelijk om mails te versturen, maar wel te ontvangen! Waneer ik precies hetzelfde invoer bij Thunderbird kan ik ze ontvangen en verzenden zonder problemen. Ik heb @home al gemaild maar die geven geen reactie.

Foutmelding
Hij zegt dat hij niks kan verzenden via mail.home.nl maar ook wanneer ik gewoon 'mail' invul als server, of smtp dan werkt het nog niet.... :rolleyes:

BVD

Mark (Mac OSX 10.4.4)

PS: Vanavond komt er geen reactie van mij... dus ik reageer morgen wel als er gereageerd is

Aangepast: Lettertype 'System' is op windhoos bold...
 
Laatst bewerkt:
In de eerste plaats is het bericht een beetje schreeuwerig daar alles in bold te typen.

ten tweede welke poorten gebruik je en wel mailprogramma.
ik ben ook een @home gebruiker en kan met elk mail prog mijn mail ophalen en verzenden.
heb je toevallig een virusscanner die vervelend is.
je hebt het spam filter van @home wel uitstaan.
 
alles bold? Wtf... ik heb dus alleen

Probleem in bold en Foutmelding!
Zo ziet het er iig bij mij uit. Ik heb voor een ander lettertype gekozen (system). Misschien is dat de fout bij jou.

Welk mailprogramma = Mail
MAC = geen virusscanner
Poort = ... ?
Spamfilter = nog nooit gebruikt...

ik kan ook gewoon dus thunderbird ophalen... outlook alleen Mail niet...

hey ja... bij mij op Firefox windhoos is de tekst ook bold... zal het even aanpassen (wel gaar)
 
Laatst bewerkt:
Spam filter van @home nog nooit gebruikt??
dan staat deze standaard aan.
en dan heeft helpmij problemen met het versturen van mail naar @home toe.
Kijk daar eens.
je gebruikt outlook versie ??
 
1 ). Hoezo heeft Helpmij problemen met het mailen naar @home?
2 ). Ik wil 'Mail' gebruiken.. .geen outlook, geen thunderbird of wat dan ook: MAIL. Dit is een programma
3 ). Maar heeft een spamfilter niet invloed op de inkomende mail en niet op de uitgaande?

Over het programma 'Mail' : http://www.apple.com/nl/macosx/features/mail/
En ik kan dus wel gewoon emails versturen alleen niet via het programma 'Mail' maar wel via Thunderbird.....
 
1) dat komt door het spam filter wat @home gebruikt.
2) prog mail ken ik niet maar ik ga je link eens doorlezen.
3) normaal heeft een spam filter invloed op inkomende post.
 
De laatste alinea van de url in me vorige bericht staat dit:

Mocht je internetaanbieder bijvoorbeeld gebruikmaken van SpamAssassin, Brightmail of een ander programma voor de analyse van ongewenste reclameboodschappen, dan kun je Mail via een optie in het voorkeurenpaneel 'Reclame' gebruik laten maken van de beschikbare analysegegevens. En je kunt je privacy nog verder beschermen door Mail te vragen afbeeldingen in ongewenste reclameberichten niet te downloaden. Zo omzeil je een truc die door de verzenders van ongewenste reclame nog al eens wordt gebruikt.

Maar kom ik niet echt verder mee. Ga even nu kijken op de site van @home of ze nu wel wat in de helpdesk hebben staan voor mac os x of spamfilter

Edit:
https://www.home.nl/abonnee/internet/veiligheid/spamfilter/
Daar staat: Let op: voor elk e-mailadres dat je gebruikt moet je het spamfilter afzonderlijk activeren. Je kunt voor elk adres dus ook een andere instelling gebruiken (streng of minder streng blokkeren).

dus hij zou uit moeten staan. Maar toch staat hij op: 'middel' heb hem nu uit staan... na 2 heeft het pas invloed. Dus ik wacht af
 
Laatst bewerkt:
En anders kijk je eens bij de gebruikersgroep van @home
 
ondertussen krijg ik geen error meer... maar wordt hij doorgeschoven naar 'Uitgaande email' en als ik dan op verzenden klik...... lijkt het of hij hem verzend... maar er wordt niks ontvangen.
 
heb je al eens gekeken bij de link die ik gaf.
ik zal eens via je profiel een mailtje sturen.
 
ik ontvang wel mails van helpmij hoor, heb je al wat terug gestuurd... maar volgens mij komt hij dus niet aan (via het programma mail dan).

En die link heb ik al een keer op gekeken. EN ook uitgevoerd (2 maanden geleden) maar dat haalde ook niks uit jammer genoeg

IK heb het nog een keer gevolgd, maar ik loop weer vast want op een gegeven moment moet ik naar 'Systeemvoorkeuren > Internet' Maar die optie is niet bij de de nieuwste Mac OS X, waar het uitgelegd wordt is 10.3 of 10.2 (ik heb 10.4).... En de knop 'Email' is ook nergens te vinden.... ik neem nog maar is contact met @home op maandag
 
Laatst bewerkt:
Nee geen mail van jou ontvangen......vreemd.
ik ga ook nog even verder zoeken.:confused:
 
Ik heb het misschien.... even kijken of het ook echt werkt :)
ja hoor....... het werkt gewoon.

Ik zal het even uitleggen wat er dus fout was (eigenlijk iets heel doms), als er nog andere gebruikers zijn die dit probleem dus ook hebben / krijgen.

Inkomende mails: mail.home.nl
SMTP: mail.home.nl

Als je SMTP instelt bij (Mail > Voorkeuren > Accounts > Accountinformatie). Dan moet je niet nog is een wachtwoord invullen bij je smtp. Maar alleen bij de 'hoofdpagina'. Ik had dus ook bij SMTP dat ingesteld... en als het goed is werkt het nu

Bedankt Puppie!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan