mail en mappen weg na comprimeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

gatlinggun

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2010
Outlook express kwam met de vraag of ik mails wilde comprimeren (is dit normaal, gebeurt wel vaker..) . Weigeren werd niet geaccepteerd. Na deze compressie ben ik nu diverse folders met mails kwijt (oude opmaak/indeling van rond februari is nu te zien) . In de opslagmap zie ik nog wel -.bak en -.dbx-files (datum gisteren) staan met de vermiste foldernamen. Hoe krijg ik deze weer terug in mijn outlook. Importeren is niet gelukt. Ik geef de doelmap op maar krijg dan de melding dat importeren niet lukt omdat de map in gebruik is door outlook....
Hoe verder ?

XP en OE6

Open de archiefmap eens.
Kan je de berichten niet gewoon naar Outlook Express slepen?

Aptje, wat bedoel je precies met slepen. Wat moet ik waar naar toe slepen ? Ik zie de ontbrekende map-dbx files in de archiefmap en als ik die bv naar "outlook express" of "lokale mappen " sleep dan opent een nieuwe mail met de dbx-file als bijlage...

De archiefmap moet je eerst kopieren.
Daarna plakje dit adres in de adresbalk van de Verkenner.
Dan opent de map.
Vervolgens slepen naar of kopieren en plakken in de geopende postvak In map.

Aptje, dit geeft het zelfde resultaat: er wordt een nieuwe mail geopend met de dbx-file als bijlage...
Maar ik ben er uit !
Ik heb de archiefmap van outlook helemaal leeggemaakt en de elders (gesave-de) -.bak files omgedoopt in dbx-extensie. Deze naar de archiefmap verplaatst et voila, nagenoeg alle mails weer terug !.

Het blijft natuurlijk raar en naar dat dit alles is gebeurd na een ongewenst en onnodig gecomprimeer van OE.

toch bedankt !

Fijn dat het is opgelost.
In mijn oplossing diende je een mailtje niet te openen.
Alleen selecteren door er op te gaan staan en slepen, dan wel kopiëren en plakken.

zo gezegd zogedaan....er opende automatisch direct een nieuw email bericht. Ik kreeg geen kans om ergens iets naar toe te slepen/kopieëren...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan