mail formulier stuurt de mail niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waar zou zo'n php.ini moeten staan?
in de root van mijn flashsite?
of in tussen de xml bestanden?
of moet ik hem zelf aanmaken? en waar moet ik hem dan zetten?

moet je vinden in de map php staat er al en vooraleer je iets verandert maak je een php.ini.old (kopie) zodat als je appache niet opstart altijd je oude hebt.
daar moet je het één en het ander veranderen let op je kan ook kijken naar opties van libs aanzetten zie #vooraan is commentaar dit verwijderen maakt dat de regel uitgevoerd wordt of lib word toegevoegd.

Ik bedoel die map niet je werkt in htdocs dir maar je moet een bovenliggende map vinden /xampp/php/

Nee die map is er niet, en ik werk ook niet in htdocs.
in de root heb ik wel een map die 'php' heet. daarin staat url_send.php
het is een flashsite he

Dus wat heb je staan van testserver toch niet ingebouwd in macromedia dreamweaver ectra veredelde editor
Hoe test je
waar test je
flach werkt met actionscript dus niet met php maar je kan wel php aanroepen. maar die staat dan ook in een testserver
wat zie je als je het bestand opend via IE(internet explorer)of andere browser je code of iets als "mail ok"

Ok..
  1. ik pas het PHP-bestand aan
  2. vervolgens vervang ik het PHP-bestand in de php map op de server door de aangepast versie
  3. dan ga ik naar het contactformulier op de website
  4. ik vul het in
  5. verstuur het
  6. en tenslotte kijk ik in mijn mailbox of wat ik heb ingevuld ook daadwerkelijk is aangekomen

Maar nogmaals..
Het ligt aan het php script. Nergens anders aan.
Want ik heb in plaats van deze al eerder een simpel phptje erop gehad die de informatie WEL naar mijn mail stuurde.

Alleen ik weet niet wat ik in dit PHP-bestand moet wijzigen of weglaten of juist moet toevoegen, zodat het werkt :confused:

Laatst bewerkt:
Ik had nog iets over het hoofd gezien

ref:http://expertester.wordpress.com/2010/07/07/how-to-send-email-from-xampp-php/

Code:
Edit your php.ini (xampp\php\php.ini). Search for [mail function]  and change these parameters accordingly.

SMTP = smtp.gmail.com
    smtp_port = 587
    sendmail_from = [your_gmail_username]@gmail.com
        Note: this gmail account will be used to send the email
    sendmail_path = “\”D:\xampp\sendmail\sendmail.exe\” -t”
        Note: I did install my xampp at D:\xampp
SMTP zal je moeten instellen als je outlook of mailaccound zou instellen maar dit zou je moeten weten van je internetprovider
belgie heb je
uit.telenet.be
smtp.skynet.be

Hoe moet ik dit nu aanpassen voor Ubuntu 10.04 LTS zodat ik met php mails kan versturen?

@Jorisvh Je breekt in iemand anders zijn vraag, bovendien is het topic behoorlijk gedateert. Graag een eigen vraag maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan