Mail forwarding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aukesss

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2001
Ik wil een bepaalde mailtje automatisch laten doorsturen naar een ander email adres.

NU weet ik dat dit kan via ´regels´, maar het enige wat ik in outlook kan vinden is wizardregels en daar wordt ik niet wijzer van.

Wie weet wel de manier??

Als het outlook express is kan je het volgende doen :

- kies menu extra
- kies berichtregels
- kies e-mail
- selecteer de passende voorwaarde in het bovenste vak (selecteer de criteria voor de regel)
- doe hetzelfde in het tweede vak (selecteer de actie voor de regel
- klik de blauw gekleurde woorden aan in vak 3 en geef het juiste e-mail adres in (komend van of doorsturen naar)
- geef de regel in vak vier een naam
- klik ok
- voeg in dien nodig nog berichtregels toe anders nog eens ok

Als je met microsoft outlook werkt zal er wel een gelijkaardige manier nodig zijn om hetzelfde te bereiken.

Greetz : Jer:cool:en.

Als je met microsoft outlook werkt zal er wel een gelijkaardige manier nodig zijn om hetzelfde te bereiken.

Ja en daar gaat het dus om....

In je beschrijving kom ik stap 2 al niet tegen. Vandaar mijn vraag. En Outlook Express is een andere sectie, dit gaat dus over MS Outlook...

Ik zoek even mee met je.

Eerst ff ms outlook installeren.

Ik heb gezocht, maar vind niet wat ze uitleggen in de help van het programma.

Blijkbaar ontbreekt er een stuk van de installatie (ik heb deze standaard gedaan en niet volledig).

Ik heb wel een printscreen gedaan van de help die je kan vinden in de bijlage.

Misschien helpt het wel een beetje.

Bijlagen

• berichtregels.gif
    berichtregels.gif
    25,6 KB · Weergaven: 57
Zelfs na volledige installatie vindt ik geen "wizard regels" in het menu extra. :(

Blijkbaar heb ik ook een probleem. :8-0: Help.

Laatst bewerkt:
OK ff gecheckt. Het gaat om Outlook 2000 9,0,0,3821

Heb ook een bijlage erbij gedaan, daar zie je dus de wizard regels.

Overigens denk ik eraan om Office te upgraden, dus als het niet opgelost kan worden dan zal doormiddel van een recentere office dit wel gebeuren.

Bijlagen

• regels.jpg
    regels.jpg
    76,1 KB · Weergaven: 55
Ja, dan maak je het wel erg moeilijk om je vraag beantwoord te krijgen.

In het algemeen:
- kijk wat het mailtje 'uniek' maakt (bijvoorbeeld als het van een afzender komt, waarvan je geen andere mail ontvangt dan dat specifieke, of als er in de onderwerpregel of de inhoud altijd een unieke tekst staat, die niet ook in andere mailtjes zal voorkomen

- en dan toch de wizard regels maar eens verkennen, want er zijn wel heel veel mogelijkheden om specifieke mail 'af te vangen' en dus door te kunnen sturen .... !

N.b.:
Als je niet in een netwerk hangt (met een exchange server) moet je pc aan, én outlook gestart zijn om deze regel ook daadwerkelijk uitgevoerd te laten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan