mail() functie werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroendenoot

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2005
De mail() functie werkt niet. Ik heb dit:

PHP:
<?php
mail("naam@provider.nl","Link toegevoegd","Er is een link toegevoegd");
?>

Kan het aan mijn server liggen (mijn server ondersteund PHP en MySQL)? Of doe ik iets fout? Ik krijg in ieder geval geen mail binnen als ik naar de bovenstaande pagina toe ga. Kan iemand mij helpen?

Laatst bewerkt:
Je moet namelijk wel een mailserver op je server hebben geïnstalleerd. Anders zal het niet werken. En dat dan in php.ini aangeven.

Een mailserver instellen... Ik zal eens kijken. Alvast bedankt.

Het zal dan wel niet kunnen, want ik zit bij de gratis server Farvista.net. Of kan het wel?

De 'Free Packages' bij Farvista.net geeft geen SMTP server rechten.
Maar van wat ik van kan zien kan je wel zelf een andere SMTP server aangeven.
Dus als je over een POP3 account beschikt (dus geen Hotmail o.i.d. account) zou je die server kunnen gebruiken.
Alternatief is op zoek gaan naar een gratis SMTP server, maar de kans is dan groot dat je onvangers naast jou mail ook reclame (eventueel in jou bericht) gaan krijgen.

Meer info

Over het aanpassen van de instellingen zou ik even op hun site kijken, of stel even een vraag op hun eigen forum.

Laatst bewerkt:
@Withaar: Ik heb een POP3 Account. Maar wat moet ik daarmee doen? Ik snap het niet helemaal. En dat van die reclame vind ik niet erg, want ik wil vooral naar mezelf toe mailen.

@masterprut: Ik snap niet zo goed wat je er mee bedoelt. (Ik ben slecht in Engels.) Bedoel je dat de email() functie altijd werkt? Of wat?

Laatst bewerkt:
Kijk hier eens.

N.b. ik heb hier zelf geen ervaring mee, kan je dus niet echt verder helpen als je inhoudelijke vragen hebt.

Ps. haal even je email adres weg, ga even naar de reactie waar je, je email adres neerzette, dus boven deze reactie en druk op Aanpassen.
Je email adres op internet zetten is vragen om spam...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan