Mail in Windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

camel1980

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2004
Ik gebruik nu windows live mail. Hier heb ik verschillende mappen zelf aangemaakt en meerdere van mijn emailaccounts komen samen in WLM. Ik heb gelezen dat onder Windows 8 het nieuwe mailprogramma Mail gaat heten. In Mail zou het echter niet mogelijk zijn om zelf mappen te maken of meerdere emailaccounts te integreren (Ik heb er 1 van Ziggo en 2 van hotmail bijv). Heb ik dit goed begrepen?
Zal het wel mogelijk zijn om in Mail je oude (lokale) berichten te importeren?

ik heb windows 8 en heb windows live mail mail geinstalleerd, dit werkt alleen nog in de desktop versie niet in de metro versie
verder klopt het dat de standaard mail app erg mimimalistisch is. Je kunt er volgens mij nog wel mappen in maken maar meerdere accounts is niet mogelijk
EDIT: ik heb dit nog gevonden, het blijkt toch wel mogelijk te zijn maar ik vind de mail app in windows 8 nog steeds niet goed genoeg voor een goede mail app

Laatst bewerkt:
@ eenpersoon: bedankt!

Klopt dat je wel meerdere emailaccounts kunt toevoegen, maar dat geldt alleen voor IMAP accounts. POP3 accounts kun je niet toevoegen. En laat nu net Ziggo enz. met POP3 werken. Dus er zit niets anders op dan Windows Live mail te gebruiken. En dat moet dan dus vanuit de desktop omgeving. Lastig. Ik heb geen zicht op hoe Windows 8 werkt met het Metro scherm enz., maar dat is dus lastig als je de email continu open wilt laten staan, of kan dat wel gewoon op de achtergrond draaien als je verder gaat met een andere taak of switcht naar het metro-scherm?
Nu in Windows 7 heb ik bijv. de mail continu openstaan, en wordt ik gewaarschuwd als er nieuwe mail is, maar kan ik ook tegelijkertijd met andere programma's werken.

Je kunt ook tegelijkertijd met andere programma's werken terwijl je mail openstaat maar ik weet niet zeker of dat je nog wel push notifications krijgt
Ik zal ook even uitleggen hoe windows 8 precies in elkaar zit.
Je hebt het metro scherm, hier staan al je apps/programma's. Zo heb je de mail app, internet explorere (er is ook een metroversie van Chrome en volgensmij ook van firefox maar je kunt maar 1 browser tegelijk in metro geinstalleerd hebben.), de app store/market waar je meer apps voor metro kunt downloaden en je hebt de desktop app. Als je deze app opent krijg je de originele desktop te zien net als in windows 7 alleen je hebt geen start menu meer. De originele desktop is dus eigenlijk een app in windows 8

Een duidelijk verhaal, dank.
Dat het menu start er niet meer is, zal voor mij wel geen groot probleem zijn vermoed ik. Je metro scherm is dan een beetje de vervanger. En start gebruik ik nu ook al weinig, ik heb veel op het bureaublad staan. het is net het configuratiescherm.
Maar goed, ik heb toch binnenkort een nieuwe computer nodig en ik denk dat ik maar ga wachten op windows 8. De komende jaren zullen er ook vast updates komen.

Heeft iemand inmiddels al meer ervaring hoe je een emailprogramma binnen W8 gebruikt als je meerdere emailaccounts in dat ene mailprogramma wil laten samenkomen?

email in windows 8

ik gebruik gewoon Windows Live Essentials in windows 8 werkt perfect.
downloaden en installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan