mail komt dubbel binnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0671

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2005
Berichten
214
Ik heb een eigen mailserver. De mail komt op mijn server binnen.
Een van de familieleden meldt dat hij de mail 2 keer binnen krijgt in zijn mailclient. Ik heb hem gevraagd om via webmail op mijn server te kijken, maar daar staat elk mailtje maar 1 keer.

Hoe kan het dat hij de mail toch dubbel krijgt?
Ik vroeg hem al of hij 2 accounts had, waarbij bij 1 account staat ingesteld dat hij de mail op de server moet laten staan, maar dat was niet het geval.

Heeft iemand nog andere tips?
 
Misschien komt het omdat 1 van de mails vast is gelopen.
Laat het familielid alle mail eens uit zijn webmail laten halen.en vervolgens 1 testmail sturen.
Dan kijken of hij die mail ook meerdere keren binnenkrijgt
 
Dit kan 2 oorzaken hebben ofwel ligt het probleem bij je mailprovider. Of met een optie die aangevinkt staat in Outlook versie 2003 (voor outlook express moet het gelijkaardig zijn): ga naar extra,e-mailaccounts,bestaande e-mailaccounts weergeven of wijzigen,volgende,klik dan op wijzigen,meer instellingen,geavanceerd daar mag geen vinkje staan bij een kopie van berichten achterlaten op server. Moest er een vinkje staan haal het weg en bevestig met toepassen en ok.
 
Nielsvds zei:
Dit kan 2 oorzaken hebben ofwel ligt het probleem bij je mailprovider. Of met een optie die aangevinkt staat in Outlook versie 2003 (voor outlook express moet het gelijkaardig zijn): ga naar extra,e-mailaccounts,bestaande e-mailaccounts weergeven of wijzigen,volgende,klik dan op wijzigen,meer instellingen,geavanceerd daar mag geen vinkje staan bij een kopie van berichten achterlaten op server. Moest er een vinkje staan haal het weg en bevestig met toepassen en ok.

Als dat vinkje wel aanstaat, dan zouden de mails meer dan 2x in Outlook moeten komen, omdat hij ze dan elke keer weer opnieuw binnenhaald.
 
killermenace zei:
Laat het familielid alle mail eens uit zijn webmail laten halen.en vervolgens 1 testmail sturen.
Dan kijken of hij die mail ook meerdere keren binnenkrijgt

Alle mail is reeds uit zijn webmail. Een verstuurde testmail (eenmaal verstuurd) staat dan ook eenmaal in webmail, maar wordt twee keer weergegeven bij het ophalen in de mailclient.

Nielsvds zei:
...geavanceerd daar mag geen vinkje staan bij een kopie van berichten achterlaten op server. Moest er een vinkje staan haal het weg en bevestig met toepassen en ok.
Bij deze optie staat geen vinkje en dat is ook niet de bedoeling.

gezina zei:
Of dit misschien?
Het gaat NIET om een hotmail-account.
 
Wellicht is het ingesteld dat de mail automtisch als kopie naar een bepaalde afzender verzonden worden. In dit geval dus ook de ontvanger.
Of is het ook bij meedere accounts het geval...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan