Hallo allemaal,
Een bekende van mij (woont in Duitsland) heeft problemen met zijn email.
Probleem 1 (opgelost):
Hij kon 1 bepaald mailaccount niet toevoegen aan outlook, er was een foutmelding dat de outgoing mailserver niet gevonden kon worden.
Na lang zoeken bleek dat er in de router een optie aan stond die de mailservers met een whitelist vergelijkt. Die optie uit gezet, daarna werkte alles prima.
Probleem 2 (Nu het geval):
Sinds kort komen sommige mailtjes terug, steeds met dezelfde foutmelding:
Deze foutmelding komt voor bij verschillende geadresseerden, waaronder ik zelf. (Mijn email account is nog gewoon actief dus het is niet zo dat het adres van de geadresseerde niet meer bestaat oid.
Het lijkt er overigens op dat het opnieuw proberen te verzenden van de mail soms wel werkt en soms niet...
Ik vermoed dat de servers aan de kant van de geadresseerden de mails blokkeren om de een of andere reden (misschien spam), maar ik heb de domeinnamen hier en hier gecheckt, daar kwam niks geks uit.
Wie weet hier raad mee? Alle hulp wordt gewaardeerd!
Alvast bedankt voor de moeite!
Groet, Luck7
Een bekende van mij (woont in Duitsland) heeft problemen met zijn email.
Probleem 1 (opgelost):
Hij kon 1 bepaald mailaccount niet toevoegen aan outlook, er was een foutmelding dat de outgoing mailserver niet gevonden kon worden.
Na lang zoeken bleek dat er in de router een optie aan stond die de mailservers met een whitelist vergelijkt. Die optie uit gezet, daarna werkte alles prima.
Probleem 2 (Nu het geval):
Sinds kort komen sommige mailtjes terug, steeds met dezelfde foutmelding:
Van: Systeembeheerder
Verzonden: woensdag 20 augustus 2014 13:06
Aan: Grunort
Onderwerp: Onbestelbaar: Vakantieaanvraag
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.
Onderwerp: FW: Vakantieaanvraag
Verzonden: 20-8-2014 13:06
De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:
'Luck Hermsen' op 20-8-2014 13:06
Serverfout: 450 4.7.1 <p2003006E4B1D99AB958CC9FFDF0A8C0B.dip0.t-ipconnect.de[2003:6e:4b1d:99ab:958c:c9ff:df0a:8c0b]>: Client host rejected: Access denied
Deze foutmelding komt voor bij verschillende geadresseerden, waaronder ik zelf. (Mijn email account is nog gewoon actief dus het is niet zo dat het adres van de geadresseerde niet meer bestaat oid.
Het lijkt er overigens op dat het opnieuw proberen te verzenden van de mail soms wel werkt en soms niet...
Ik vermoed dat de servers aan de kant van de geadresseerden de mails blokkeren om de een of andere reden (misschien spam), maar ik heb de domeinnamen hier en hier gecheckt, daar kwam niks geks uit.
Wie weet hier raad mee? Alle hulp wordt gewaardeerd!

Alvast bedankt voor de moeite!
Groet, Luck7